Stát se snaží podnikatelům podmínky zjednodušit, aktuálně například elektronizací daňových povinností, změny se ale nedaří zavádět tak rychle, jak by si živnostníci přáli. Ke zlepšení podmínek tak přispívají i firmy, které dodávají účetní a fakturační systémy. „Naši zákazníci vyžadují jednoduchost a okamžitý přístup k informacím, stále proto hledáme cesty, jak podnikatelům ulehčit život. V současnosti se soustředíme na přesun služeb z počítače do telefonu. Chytrý telefon je pro podnikatele čím dál důležitějším nástrojem, vyvíjíme proto aplikace, které pomohou s vyřízením daní, s fakturací i s EET. Z jakéhokoliv telefonu se tak může stát nástroj pro kompletní řešení fakturace nebo pokladna,“ říká Róbert Krupa, manažer marketingu ze společnosti Solitea, která dodává účetní, podnikové a fakturační systémy.


Novou mobilní aplikaci nedávno spustila například nejrozšířenější online fakturační služba 
iDoklad. Ta slouží jako nástroj k vystavování faktur a evidenci příjmu a výdajů. Podnikatelé přitom podle zkušeností odborníků právě fakturací tráví měsíčně i několik hodin. “Velká část podnikatelů faktury vyplňuje těžkopádně, například v textových editorech na počítači. K vystavení faktury přitom stačí mít po ruce chytrý telefon a necelou minutu času. V intuitivním rozhraní aplikace má podnikatel snadný přístup ke všem vydaným i přijatým fakturám, a díky spárování s internetovým bankovnictvím rovnou vidí, zda již byly uhrazeny,” říká Róbert Krupa. Aplikace také hlídá splatnost faktur a automaticky upozorňuje zákazníky, kteří vydanou fakturu nezaplatili včas.

Nejzásadnější změnou bylo pro velkou část českých podnikatelů zavedení elektronické evidence tržeb a s ní spojených povinností. EET pokladnu dnes dokáže nahradit aplikace Profi Účtenka. Vystaví účtenku, po propojení s tiskárnou ji vytiskne a odešle na finanční správu. Díky propojení s iDokladem vzniká přehledná evidence všech přijatých plateb. Po propojení s ceníkem se automaticky upravuje i evidence skladu. „Nemyslíme si, že by podnikatelé měli zahodit počítač a veškerou administrativu vyřizovat přes mobil. Práce ve webovém rozhraní může být pro někoho pohodlnější. Chceme ale podnikatelům nabídnout možnost vyřizovat administrativní povinnosti kdykoliv a kdekoliv, třeba ve frontě na kávu nebo v tramvaji,“ dodává Róbert Krupa.

idoklad app

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Text nevyjadřuje názor redakce