Mnoho zaměstnanců dnes tráví spoustu času na schůzkách, služebních cestách a stále častěji využívá možnosti práce z domova. Zvyšující se mobilita pracovníků také přímo ovlivňuje způsob moderní práce. Na konkrétním projektu dnes typicky po celou dobu pracuje tým o třech až šesti lidech. A právě tyto malé týmy potřebují prostory, kde by se efektivně domluvily na společném postupu a plnění dílčích úkolů.

 Firmy chtějí více místností huddle space
Odpověď na zvyšující se mobilitu zaměstnanců nachází mnoho firem v budování malých zasedacích místností, které mohou sloužit nejenom jako místo pro setkávání týmů, ale zároveň v nich lze přivítat klienty, nebo vyřídit v soukromí důležitý telefonní hovor.

  „Podle odhadů analytické společnosti Recon Research se každoročně zvýší počet malých zasedacích místností asi o 27 % ročně. Tento trend očekáváme i v příštích letech, neboť 93 % respondentů v průzkumu Rise of Huddle Space řeklo, že jejich firma by potřebovala více malých zasedacích místností,“ říká Ivan Sýkora, specialista na týmovou spolupráci v Cisco.

 Flexibilita jako konkurenční výhoda
Samotné malé zasedací místnosti však k výraznému zvýšení efektivity týmů stačit nemusejí. Klíčovou roli hraje správný výběr technologií, které umožní flexibilitu. Její důležitost mezi zaměstnanci, a především mezi těmi z mladší generace, neustále narůstá.

  „Výzkum společnosti Deloitte říká, že více než polovina pracovníků z řad miléniálů má v plánu u svého zaměstnavatele zůstat déle než 5 let, pokud získají větší flexibilitu. Jsem přesvědčen, že zaměstnanec, který u firmy chce dlouhodobě pracovat a podílet se na jejím rozvoji, je pro každý podnik tím největším přínosem. Technologie by přitom měly rozvíjet jeho potenciál a přizpůsobit se jemu, nikoliv on jim,“ říká René Hrbek, designer řešení hlasových služeb a UC ze společnosti T‑Mobile.

 3 typy zasedacích místností aneb jak vybavit huddle space
Nákup konkrétních technologií by ale firma měla pečlivě zvážit. Nedostatečná řešení nemusejí rozvíjet týmovou spolupráci dostatečně efektivně, naopak technologie nejvyšší třídy mohou zůstat v zasedacích místnostech po většinu času nevyužité.

 „Nejlepším způsobem, jak o výběru technologií uvažovat, je nejprve se zamyslet nad tím, k čemu zaměstnanci místnost potřebují. Nejvybavenější zasedací místnost pro důležitá manažerská rozhodnutí by měla nabídnout základní funkce jako vzdálené videohovory či sdílení obrazovky, ale zároveň stále roste na oblibě funkce digitálního whiteboardu, kdy řečník kreslí na digitální tabuli a nákres pak po kliknutí rozešle účastníkům. Zasedací místnosti pro geograficky vzdálené týmy zase potřebují především první dvě funkce, tedy videohovory a sdílení obrazovky. A pokud vybavujete zasedací místnost pro malé týmy pracující v daném místě, pak stačí do jakékoli televizní obrazovky vložit malé USB, které umožní sdílet obrazovku z počítačů účastníků na jedno kliknutí,“ vysvětluje René Hrbek.

 Pokud Vás blíže zajímají technologie pro malé zasedací místnosti, kontaktujte přímo René Hrbka na emailové adrese: rene.hrbek@t-mobile.cz

Text nevyjadřuje názor redakce