Špatné rozhodnutí na začátku může přinést mnoho budoucích komplikací, od nespokojených zákazníků, přes vysoké náklady na provoz až po frustrovaný personál, který hostům vysvětluje, proč jim nefunguje připojení. Mnoho provozovatelů však stále neví, jak při výběru Wi-Fi technologií pro zákazníky postupovat.

Obliba Wi-Fi sítí stále roste obrovským tempem. Počet přístupových bodů, které se instalují ve veřejných prostorách, se má globálně do roku 2022 zdvojnásobit až na půl miliardy zařízení. Navíc se zvyšuje i konzumace náročného obsahu, jako jsou například videa ve vysokém rozlišení. A to vyžaduje vyšší přenosové rychlosti,“ říká Zuzana Švecová, produktová specialistka na bezdrátové sítě společnosti Cisco.

4 oblasti, o kterých při nákupu přemýšlet

Už za tři roky bude chytrým telefonem podle odhadů studie Cisco Visual Networking Index protékat průměrně 11 GB dat měsíčně, většina z nich právě přes Wi-Fi sítě. To je oproti současnému stavu zhruba čtyřnásobný nárůst. Proto by při výběru Wi-Fi sítě měly nemocnice, restaurace, maloobchody či jiné veřejné organizace uvažovat z dlouhodobého hlediska.

 „Pokud organizace vybírá Wi-Fi technologie pro své zákazníky, měla by se zaměřit na čtyři klíčové oblasti. Zaprvé, zajistit bezpečnost, protože určitě každý provozovatel chce chránit zařízení svých zákazníků a zároveň potřebuje, aby naopak někdo z nich neinfikoval její síť. Zadruhé, by si organizace měla zkusit spočítat, kolik ji bude Wi-Fi stát v průběhu času – tedy započítat i servis, náklady na správu a případná rozšíření. Zatřetí, vzít v úvahu spolehlivost a rozšiřitelnost, protože poptávka hostů po připojení k síti neustále roste a pokud jim neustále padá internet, pak se buď neustále ptají personálu, co se děje, a tím ho zdržují od práce, nebo příště zkrátka zvolí jiný obchod či restauraci. V neposlední řadě lze také Wi-Fi využít kreativně,“ vysvětluje Roman Pieklak, designer řešení sítí a bezpečnosti ze společnosti T-Mobile.

 Kreativní využití Wi-Fi může rozvíjet byznys

Wi-Fi sítě dnes nejsou pouze technologií pro umožnění internetového připojení. Naopak, nabízejí i pokročilé funkce, které může provozovatel využít pro rozvoj svého byznysu. Majitelé tak mohou proměnit nutný náklad v investici.

 „Majitelé mohou využít takzvané captive portály, kde uživatel přistupuje k předem dané stránce a může pro přihlášení zanechat svůj kontakt v podobě emailu. Prostřednictvím captive portálu také může obchodník či restauratér ukázat hostům speciální nabídku dne. Dále lze využít i pokročilou analytiku anonymizovaných dat. Lze tak například v prodejně zjistit, u kterého regálu tráví lidé nejvíce času a následně upravit rozložení zboží tak, aby bylo zákazníkům lépe dostupné. Obchody také mohou lépe zjistit, kolik lidí se v nich v průběhu dne nachází a upravit podle toho směny zaměstnanců, aby se mohli efektivně věnovat nakupujícím,“ uzavírá Roman Pieklak.

Pokud Vás zajímá, jak vám může bezdrátová síť pomoci oslovit nové zákazníky a udržet ty stávající, obraťte se přímo na Romana Pieklaka na emailové adrese: roman.pieklak@t-mobile.cz

 

Text nevyjadřuje názor redakce