On-line aplikace ČSOB CEB přináší pro podniky inovativní funkce i komfort obsluhy, který jsme dosud znali jen z retailového bankovnictví. A to s důrazem na bezpečnost a s respektem k potřebám menších firem i velkých korporací.

Přístup k bankovním službám prostřednictvím vlastního počítače nebo mobilního telefonu považujeme dnes za samozřejmý. Přitom si mnoho lidí ani neuvědomuje, jakou výzvu představuje on-line bankovnictví pro firemní klienty.

Když jsme dosud porovnávali běžné elektronické bankovnictví pro fyzické osoby a pro podniky, obvykle jsme shledali, že to první poskytovalo větší komfort obsluhy. Je to tím, že se ve firemním bankovnictví objevují různé procesní i legislativní překážky, které situaci komplikují. Teprve nedávno se podařilo tyto obtíže překonat a jako první na trhu přišla s plnohodnotným elektronickým bankovnictvím pro firemní klientelu ČSOB. Do aplikace ČSOB CEB se totiž podařilo implementovat prakticky všechny funkce, které jsou dnes v retailu již standardem.

Přitom musela být respektována specifika práce ve firemním prostředí, a to i včetně velkých korporací. Tam se předpokládá současná práce více uživatelů, kteří vzhledem ke správě financí vystupují v různých rolích – podle toho, jaké mají v rámci firmy kompetence. Zatímco účetní potřebuje jednoduše zadávat transakce a porovnat je s doklady, pro manažery je důležité zobrazit přehled toho, jak si firma aktuálně stojí, nebo mít možnost zkontrolovat, zda byly uskutečněny všechny důležité operace.

Potřeba bylo vyřešit i požadavky účetních firem, které musejí mít možnost jednoduše přepínat mezi různým účty svých klientů. Automatizaci transakčních požadavků může zajistit přímé napojení na firemní účetní nebo informační systém, jako je třeba SAP.

V případě elektronického bankovnictví pro firmy se ČSOB podařilo učinit průlom v několika oblastech. Tím zásadním je schopnost uzavírat na dálku smlouvy typu firma-firma. Klienti tak mohou podepisovat smluvní dokumenty nebo sjednat nový produkt, a to kompletně on-line. Díky využití elektronického certifikátu tak není nutné, aby se bankéř a klient osobně setkali. Elektronické podepisování se týká i pravidelných dokladů, které klient dokládá třeba při čerpání úvěrů a které dříve bylo nutné dělat papírovou cestou. Nyní se dokumenty nahrají do internetového bankovnictví, podepíší certifikátem a je hotovo.

ČSOB CEB není jen prostředek platebního styku, ale je to současně nástroj pro finanční management. Umožňuje například správu úvěrů, platebních karet, spořicích účtů nebo operovat na finančních trzích. Přímé propojení internetového bankovnictví s finančními trhy je také unikátní a umožňuje třeba zadat spotové nebo forwardové operace; když je burza otevřena, příslušné operace se také rovnou uskuteční. Hlavním atributem je ale bezpečnost, a proto se nemusejí obávat ani klienti, kteří zadávání on-line transakce ve velkých finančních objemech.

Nové bankovnictví CEB navíc prakticky eliminuje papírovou agendu a uživatelé mají k dispozici kompletní smluvní dokumentaci v elektronickém archivu. Klienti chtějí, aby systém byl jednoduchý a rychlý, nechtějí se ho učit, ale rovnou používat. To se podařilo a všechno směřuje k tomu, aby se jim život co nejvíce usnadnil.

Text nevyjadřuje názor redakce