Blíží se ale změna. Moderní životko Mutumutu, které si nastavíte sami, přes web, a hlavně správně. Na první dobrou. V běžných pojišťovnách si online sjednáte leda produkty, na kterých stejně nic nevydělají. Předhánějí se, která má výhodnější cestovko nebo povinné ručení na auta. Ale když chcete slušné životko, málem abyste si na průzkum trhu vzali dovolenou. Jenže podmínky mají desítky stran, jsou plné výluk a kliček, takže stejně nemáte šanci nabídky porovnat. 

Pojištění toho, co je podstatné

Nové životní pojištění Mutumutu, na kterém pracuje tým v pražském Creative Docku, má proto na trh přinést hlavně přehlednost a férová pravidla. Hodnoty, na kterých tam už vytvořili carsharingovou službu HoppyGo nebo Zonky, které půjčkami od lidí změnily český trh s úvěry. Chystané životko umožní pojištění tří nejdůležitějších rizik - dlouhodobé pracovní neschopnosti, invalidity a smrti. Bez nesmyslných připojištění, výluk a pojistných podmínek mikroskopickým písmem.

Zjednodušení pojistek umožnil insurtech - stručně technologické inovace. Třeba povinné ručení tak, aby slušní řidiči nedopláceli na piráty silnic. Spoustu procesů může také převzít umělá inteligence fungující lépe, rychleji a levněji.

Rozhodujte se svobodně

Na rozdíl od pojišťoven nemá technologický startup honosné budovy ani firemní auta. Investuje do mobilních aplikací a webu. Nic jiného taky není potřeba, abyste si mohli jeho produkty pořídit. A ty musí být jasné a bez háčků, jinak byste si to rozmysleli. Pojišťovací podmínky jsou na pár stran, smlouva je přehledná a nenajdete v ní žádnou výpovědní lhůtu nebo povinnost vyplňovat speciální formuláře při každém vyplacení pojistného. Stačí potvrzení od lékaře nebo sociální správy.

Creative Dock uvede pojištění na trh na začátku září pod značkou Mutumutu. Už teď se prvních 500 zákazníků zapojilo do veřejného testování, které ovlivní další rozvoj služby. Creative Dock je největší tvůrce firem ve střední Evropě a Mutumutu je největší interní projekt společnosti.

Text nevyjadřuje názor redakce