Pokud jde o logistiku, vedle samotné přepravy je schopna pokrýt řadu souvisejících služeb jako balíčkování a další zpracování produktů nebo administrace spojená s dovozem zboží ze zahraničí. HOPI je tak schopno svým klientům – z oblasti maloobchodu i výrobcům – dodat služby na klíč, případně jim zajistit stejný servis i v dalších několika evropských zemích, kde působí. Prozatím jsou to Slovensko, Maďarsko, Polsko a Rumunsko. Jak ale říká majitel a zakladatel HOPI František Piškanin: „Chcete-li ustát ten tlak, musíte expandovat. Firma žije jen tehdy, dokud roste, jinak funguje setrvačností a pak je konec.“   

Moderní logistika není jen o přepravě zboží

O tom, co je nezbytné, pokud se má firma dlouhodobě udržet na vysoké úrovni, má její majitel a zakladatel František Piškanin jasno: je to komplexnost nabízených služeb, expanze a kvalitní pracovní síla. „Logistika dnes není jen o tom, že něco převezete z bodu A do bodu B. Poskytujete obrovský servis výrobcům i obchodníkům, kde dochází k určité synergii, která je pro všechny výhodná. Od začátku jsem měl vizi, že chci našim partnerům poskytovat komplexní služby, aby nemuseli spolupracovat s jednou firmou na suchém zboží a s dalšími na chlazeném, mraženém, na importu atd.“ Dokonalá organizace všech úkonů ve dne v noci by samozřejmě nebyla možná bez rozvinutých informačních technologií a podnikových informačních systémů, které obvykle znamenají nemalé investice. „Částky, které jsme investovali do IT, byly skoro nepředstavitelné. V logistice je ale role informace v čase naprosto klíčová,“ vysvětluje František Piškanin.   

Co dalšího hrálo roli při budování a růstu úspěšného holdingu a jakým dalším oblastem podnikání se věnuje? Přečtěte si víc na zde.

Advertisement

Text nevyjadřuje názor redakce