Na začátku stála řada pokusů a omylů, když se snažili vybudovat sortiment, který bude pro zákazníky atraktivní v průběhu celého roku a přinese dostatečný zisk. Výhradně na lyžařské oblečení se spoléhat nemohli. Určité mezery v podnikatelském plánu ale tehdy dokázali více než dobře nahradit skvělým instinktem pro to, co se bude líbit, a výbornými organizačními schopnostmi. „Najali jsme zkušené vedoucí obchodů, kteří věděli, co se prodává. Pokud jsme to v kolekci neměli, tak jsme to navrhli a nechali vyrobit,“ popisuje někdejší začátky současný generální ředitel ALPINE PRO Václav Hrbek. A dodává: „Ze začátku byli mnozí z našich spolupracovníků zároveň našimi přáteli, i když se obvykle tvrdí, že mezi kamarády by člověk zaměstnance hledat neměl.“ Výraznou pomoc představovala také zpětná vazba od zákazníků: „Když máte vlastní obchody, víte, co na produkty říkají, a vidíte denní prodeje.“

ALPINE PRO ve světě

V současné době je možné zakoupit sportovní oblečení a obuv ALPINE PRO ve více než dvou desítkách zemí, a to nejen evropských. Značka většinou spolupracuje se zahraničními distributory, ale na Slovensku, v Polsku a Číně má vlastní pobočky. V Číně – a také v Bangladéši – navíc vyrábí nemalou část své produkce. Za vyrobené zboží ale musí platit až půl roku předtím, než ho obdrží, a následně se vyrovnávat s mnohdy předlouhou dobou splatnosti při prodeji velkoobchodním partnerům. Využívá proto akreditiv a provozní financování od České spořitelny: „Díky tomu můžeme na trhu za daných podmínek fungovat a naše podnikání není ohroženo,“ vysvětluje ředitel ALPINE PRO.

Jakým způsobem značka spolupracuje na svých kolekcích s nejlepšími českými sportovci a vědci? Přečtěte si víc zde.

Advertisement

Text nevyjadřuje názor redakce