Jaká byla vaše kariéra před nástupem do MONETY?

Většinu své kariéry pracuji ve finančnictví a v bankovnictví, i když krátce jsem pracovala i v módním průmyslu. Vyzkoušela jsem si i řízení provozu v bance, především kvůli získání nových manažerských zkušeností, ale také proto, že mě to velmi bavilo. Mojí doménou je však marketing a komunikace.

Proč tíhnete zrovna k financím?

Studovala jsem ekonomii, mám ráda čísla, grafy, jsem analytický typ. Zároveň jsem však také kreativec. Na vysoké škole jsem studovala účetnictví a finance, ale i management a marketing. Kariéru jsem začala v době, kdy se opravdový marketing v porevolučním období všichni učili. Čerpali jsme informace ze zahraničí, z knih. Mou výhodou bylo, že jsem mluvila německy a anglicky, takže jsem mohla čerpat hodně ze zahraniční. A proč zrovna finance? Pracovala jsem v módním průmyslu, pak ale přišla nabídka z finančního sektoru. Tehdy změnit sektor bylo celkem snadné, dnes už by to bylo samozřejmě mnohem náročnější.

Potom ovšem ve vašem životě nastala poměrně náhlá změna…

Ano, s manželem jsme adoptovali tříměsíční miminko. Moje vrstevnice už mají doma většinou puberťáky nebo i dospělé děti. Šli jsme do toho, život to tak chtěl. Vyskočila jsem z rozjetého vlaku své náročné práce a zůstala se synem doma. Opravdu celý rok jsem byla maminkou na plný úvazek.

Jak jste se s tak náhlou změnou vyrovnávala?

Budoucí maminky a tatínkové mají obvykle několik měsíců na to, aby změnu vstřebali. Jedním telefonátem se nám s manželem změnil život a já prostě během tří týdnů odešla z práce. Byla to tak velká změna, že jsem prvních pár měsíců neměla šanci nad tím vůbec přemýšlet. Jinak se domnívám, že jsem si prošla vším tím, čím si projde každá maminka, která opustí práci, již měla ráda, a věnuje se rodině.

Rok byl plánovanou délkou mateřské pauzy, nebo prostě přišla další potřeba změny?

To zase život zařídil sám. Ze začátku syn vyžadoval hodně péče, postupně začal dělat neskutečné pokroky. Viděla jsem, že už občas potřebuje také někoho jiného než maminku, stejně tak i maminka. Když přišla nabídka starat se o PR několika klientů z finančního sektoru, což jsem mohla částečně i z domova, vzala jsem ji. Později jsem viděla, že syn je velmi šikovný a dobře se rozvíjí, začala jsem zvažovat, že přijmu některou z větších nabídek, které se začaly objevovat. Chtěla jsem sice nejdříve něco klidnějšího, ale přijala jsem nabídku na plný úvazek ze společnosti MONETA. I když to teď není lehké, jsem tomu ráda. Mám skvělého syna i manžela, který je sice také plně vytížený, ale díky důkladnému plánování a částečné výpomoci vše zvládáme.

Proč jste si vybrala právě MONETU?

Na moje rozhodnutí měli vliv dva lidé. Má nynější nadřízená Radka Pekelská a generální ředitel naší banky Tomáš Spurný. Je velmi náročný, někdy tvrdý, snaží se z lidí dostat maximum. Je ale spravedlivý, má vše bezvadně promyšlené, má hlavně vizi. Je člověkem na správném místě. On tuto banku v rekordně krátkém čase provedl transformací z GE na MONETU, on ji vede do pozice bankovního šampiona mezi živnostníky. Velkou aspirací celé společnosti MONETA je stát se digitálním lídrem mezi tuzemskými bankami. Věřím, že se mu to povede. Motivovalo mě především nadšení a odhodlání těchto dvou lidí, jejich vize a naprostá jistota, že MONETA dokáže transformací projít. Také jsem chtěla být u něčeho, co se na našem trhu zřejmě už nebude opakovat. Pracovně jsem zažila již několik rebrandingů a změn akcionáře i strategie banky. Tentokrát však šlo o několik zásadních změn najednou. Změna jména, změna akcionářské struktury, úspěšný vstup na pražskou burzu. Dodnes je MONETA jedním z nejatraktivnějších burzovních titulů. Jsme lokální, domácí česká banka, veškeré rozhodování probíhá zde, ne v nějaké centrále v zahraničí. Banka se stále transformuje a spolu s ní se mění i její kultura a lidé. Banka láká nové talenty i lidi, kteří doposud v bance třeba ani nepracovali – narážím na náš digitální tým. Jak jsem již zmínila, naší ambicí a cílem je stát se digitálním šampionem mezi domácími bankami. Chceme produkty a služby digitalizovat, aby klient nemusel nikam vůbec chodit nebo něco někam posílat. Našim klientům bude ke zřízení služeb nebo produktů již brzy stačit pouze chytrý mobilní telefon. V tomto se chceme stát lídry trhu.

Skloubit náročnou práci s mateřstvím je bez podpory zaměstnavatele obtížné. Jak MONETA podporuje rodičovství svých zaměstnanců?

V tomto směru jde o velmi osvíceného zaměstnavatele. Podporuje rodiče, tedy nejenom maminky, ale i tatínky, aby dokázali skloubit svou práci s rodinou. Rodiče dětí do 15 let mohou využít takzvané Parent Day, tedy jeden den volna za rok navíc ke standardní dovolené. Tatínkové mohou při narození svého dítěte čerpat dny volna pro tatínky – Daddy’s leave. V rámci kafeterie benefitů si pak jakýkoliv zaměstnanec může například koupit den volna navíc a strávit ho třeba s rodinou. Mezi další výhody patří možnost občasné práce z domova, pokud tedy nejde o práci vyžadující fyzickou přítomnost na pracovišti.

Jaké další výhody nabízí MONETA zaměstnancům?

Kromě zmíněných výhod jsou to sickdays, příspěvky na stravování, týden dovolené navíc, zvýhodněné produkty banky, ale také příspěvky na aktivity související se zdravým životním stylem, podpora dalšího studia či vzdělávání. Co vidím jako velmi důležité, je, že MONETA výrazně investuje do změny a modernizace pracovního prostředí. Postupně mění klasický openspace na zajímavé designově příjemné prostředí. Máme tu spoustu hezkých klidových a relaxačních zón, speciální zóny pro telefonování. Vše ve funkčním designu a v příjemných barvách. Další zajímavostí, nejen pro nové kolegy a kolegyně v bance, je možnost zapojit se do našeho dlouholetého programu dobrovolnictví. Spolu se svými rodinami mohou být aktivní v celé řadě veřejně prospěšných projektů. Naši dobrovolníci jen za rok 2016 věnovali potřebným a ochraně životního prostředí téměř osm tisíc dobrovolnických hodin a svojí prací podpořili 51 organizací! A to zaslouží obdiv.

Zmínila jste významnou proměnu MONETY. Řada lidí možná ani netuší, že nejde jen o změnu jména.

Veřejnost a klienti vnímají, že zde byla GE Money Bank a nyní je tu MONETA Money Bank. Hlavní změna spočívá v tom, že zde vznikla domácí značka, významný bankovní lokální hráč. Skutečně česká banka, která má sice mezinárodní management, ale je řízena z České republiky. Navíc, jak jsem již zmínila, banka vstoupila na burzu cenných papírů. Máme nové jméno, logo, barvy. Intenzivně pracujeme na digitalizaci produktů a služeb. V komunikaci zdůrazňujeme, že jsme česká banka pro české domácnosti, živnostníky a firemní klienty. Celá MONETA dnes žije transformací na digitálního lídra. To se prolíná naprosto do všech částí banky, má obrovský dopad i na HR, které vyhledává ty nejlepší talenty na trhu, a to nejen do našeho digitálního týmu. Kromě zkušených odborníků do MONETY přichází i generace Y. Jsou to lidé, kteří dospívali na přelomu tisíciletí, proto se jim někdy říká i mileniálové nebo internetová generace. Hlavní věcí, která ovlivnila jejich postoje, jsou nové technologie a dostupnost informací. Jsou tvořiví, otevřeni novým postupům, myslí globálně, rádi se učí, touží po seberealizaci. Mají jiné potřeby, jiné požadavky na pracovní prostředí, na styl práce. V tomto je MONETA velmi progresivní a mění pracovní prostředí tak, na co jsou tito lidé a specialisté zvyklí. Najdete u nás různá mobilní řešení nábytku, posuvné stoly, dotykové technologie, laby a další novinky.

Změnu doprovázíte kampaní, která prý původně vznikla pro interní účely. K čemu byla určená a proč jste z ní nakonec udělali kampaň externí?

Naše kampaň „MONETA jste VY“ je založena na lidech, na našich zaměstnancích a jejich skutečných příbězích. Je o lidském kapitálu, o jednom z nejdůležitějších aktiv této banky. Náš generální ředitel klade na výběr lidí velký důraz, proto hledáme talenty, motivované lidi, kteří nechtějí nastoupit do korporace klasického typu, ale chtějí být u zrodu něčeho nového. A chtějí se spojit s naší značkou a být jejími ambasadory i vně společnosti. Začali jsme koncem minulého roku s 50 nejlepšími bankéři, které jsme nafotili s proprietou spojenou s jejich osobním příběhem, který se promítá i do jejich práce s klienty. V kampani a v představování dalších zajímavých lidí, kteří v MONETĚ pracují, budeme pokračovat i v letošním roce. Uvnitř v bance byl na tuto kampaň obrovský ohlas, lidé ocenili, že nejde o fota z fotobanky, že jsou to skuteční zaměstnanci. Začali se pak aktivně hlásit a chtěli se se svým příběhem také zapojit.

Nakonec jsme tuto kampaň využili i v externí komunikaci, právě proto, že hledáme lidi, kteří nechtějí chodit do práce jenom za výdělkem, ale chtějí být u něčeho nového, u něčeho, co dává smysl. Lidé se v MONETĚ mohou opravdu mnohému naučit a hodně se posunout.

 

Text nevyjadřuje názor redakce