O kom se nepíše, jakoby nebyl. Nikdo o vás sám od sebe psát nezačne. První impuls – vstoupit do povědomí se svou značkou, produktem či službou je pouze na vás. A v závěru článku se dozvíte, kdo vám s tím pomůže. Často se zapomíná na to, že každému uvedení produktu těch nejznámějších značek předchází obří tiskové konference se stovkami novinářů z celého světa a náklady na takové promo jdou do desítek milionů dolarů. Články v takovém případě nejsou zaplaceny přímo, ale pozvaní a obdarovaní novináři jsou značce jaksi zavázáni. 

Jak je na tom psané slovo oproti jiným médiím?

O úspěšnosti psaného slova napovídá už to, že na internetu každá menší firma zakládá webovou prezentaci ve formě textu. Ani velcí giganti neutíkají k čistě grafické nebo video podobě svých stránek. Opět jim vládne text. I třeba mluvené slovo ve formě podcastů je spíše okrajovým šiřitelem informací.

Stále se totiž špatně vyhledává v obrazovém nebo zvukovém obsahu. Proto vládne text. Zákazníka nejen na internetu zajímá řešení jeho situace než konkrétní značka, produkt či služba. Musí nejdříve zjistit, k čemu slouží. Ze začátku vyhledává svůj vlastní problém. Například jak zateplit dům. Teprve až si pročte několik článků, projde související diskuse, zjistí, že na zateplení domu je dobrý ten a ten výrobek a už bude vyhledávat pouze název této značky. Pokud se mu osvědčí, už bude vyhledávat konkrétní značku. Co se reklamních formátů týče, články nabízí největší plochu pro vaše sdělení. Protože každý jiný formát se kvůli své omezené délce (znaků, sekund, počtu pixelů) může soustředit výhradně na určitou výseč, musí používat zkratku. V televizi se proto ujal product placement, umožňující předvést produkt v konkrétní situaci zákazníků (pořady o vaření propagující ve skutečnosti kuchyňské roboty apod.). Stejně tak placené články o konkrétních životních situacích poskytují na větší ploše řešení čtenářových potřeb. Například tento článek je o tom, co zajímá vás – jak co nejefektivněji propagovat na internetu svou značku, produkt či službu. Jedině takové články mohou s čtenářem navázat kontakt. A jedině vy víte, s jakými problémy za vámi zákazníci přichází.

Naservírujte zákazníkům informace, které hledají

Vyhledávají se návody, tipy, rady – je proto mnohem efektivnější si nechat psát články, které pomohou vašim zákazníkům a jako řešení zmíní vaši značku, produkt či službu. Nemá smysl je představovat v moři superlativů. Na reklamní fráze už jsme někdy až alergičtí. Stačí se podívat na firemní webové stránky, kolik z nich v části „o nás“ začíná slovy: „Jsme mladá, dynamicky se rozvíjející společnost...“ Není lepší začít tím, s čím zákazníkům dokážete pomoci? Uveďme příklad. Zabýváte se realizací dřevěných podlah? Spousta lidí netuší, co proces pokládky obnáší. Vy jim to detailně vylíčíte v placeném článku. Čtenáři se ujistí, že podlahám skutečně rozumíte a přijdou se poradit nebo u vás rovnou objednají. A dalším příkladem může být představení nás samotných – naší služby PlaCla, díky niž si můžete objednat placené články na internetu.

Nevíte jak na to? PlaCla.cz vás provede

Moc dobře víme, že nemáte času nazbyt. Proto jsme službu PlaCla vyladili tak, aby vytvoření poptávky po placených článcích netrvalo déle, než je nezbytně nutné. Proto ji jen loni využilo 659 inzerentů pro více jak 12 000 článků. Nabijete si kredit, sepíšete poptávku, která je současně zadáním článku. Pak vám začnou chodit nabídky od webů ochotných ihned napsat a publikovat články o vaší značce, produktu či službě. Aktuálně je registrováno 476 webů s 8 720 260 čtenáři měsíčně. Poté si vyberete z bohaté nabídky webů, které článek obratem napíší a publikují. Průměrná cena článku se nyní pohybuje kolem 700 Kč. Když vám něco nebude jasné, rádi vám pomůžeme. Případně v rámci VIP poptávek oslovíme weby z celého českého či slovenského internetu podle vašich kritérií. Součástí služby PlaCla je garance absolutní spokojenosti – takže články proplácíte až ve chvíli, kdy jste s nimi naprosto spokojeni. Jsme připraveni vás zastupovat ve chvíli sporů. A stejně tak garantujeme vrácení každé koruny nevyužitého kreditu, a to až rok od posledního přihlášení do PlaCly.

Otázka na závěr zní: Chcete, aby se o vás dozvěděli noví zákazníci? V případě kladné odpovědi pokračujte na www.placla.cz. Pomůžeme vám seznámit české, ale i slovenské (na www.placla.sk) čtenáře s vaší značkou, produktem či službou.

PlaCla2

Text nevyjadřuje názor redakce