Před několika dny byly vyhlášeny výsledky soutěže TOP Odpovědná firma 2015. Letošní počet přihlášek - 119 projektů - ukazuje vzrůstající zájem podniků působících v České republice o realizování společensky odpovědných aktivit. Stejnou tendenci nalezneme i ve světě - již před rokem zaznamenala v rámci své studie konzultační společnost McKinsey v porovnání s rokem 2010 o 20 % více firem, které začlenily do svých podnikatelských plánů CSR projekty.

V České republice potřebuje podporu například léčba dětské mozkové obrny.

CSR přináší firmám o 20 % větší zisky

clanek Ihned Olda s fyzioterapeutkou GabiSpolečnosti si čím dál více uvědomují, jak pomoc s řešením problémů místních komunit nebo prospívání životnímu prostředí, zlepšuje jejich reputaci v očích potenciálních klientů. A to obzvláště v současné době, kdy je generace Y (lidé narození v letech 1984 - 1996, pro něž nejsou největší prioritou peníze, a kteří vyžadují od firem etické chování) v ekonomicky aktivním věku. Podle studie agentury Nielsen je dnes dokonce 55 % spotřebitelů ochotno si připlatit za výrobky či služby od firmy, která se chová vůči svému okolí zodpovědně.
Výsledky amerického Projektu ROI nadto ukazují, že dobře navržený program společenské odpovědnosti zvyšuje firmě zisky až o 20 %. Tyto podniky mají navíc podle stejného výzkumu o 60 % věrnější zákazníky než ty, které CSR aktivity do svých byznys plánů nezahrnuly.

Sázka na konkrétní příběhy se vyplácí

Pro firmu mohou být společensky odpovědné projekty prospěšné, jen když jsou správně komunikovány, informoval v květnu zpravodajský web mediaguru.cz. Hledisko komunikace radí brát v potaz hned při nastavování celé CSR strategie. Jistotou je podle něj vsadit na konkrétní příběhy.

V ČR potřebuje podporu léčba dětské mozkové obrny

clanek Ihned Hynecek 600x338Jednou z možností pro malé i velké podniky, na jakou oblast se lze v České republice v rámci dobročinných aktivit zaměřit, je léčba dětské mozkové obrny. Některá zdravotnická zařízení již nabízejí účinné způsoby léčby tohoto typu neuromuskulárního onemocnění, které často vzniká vlivem komplikovaného porodu či následkem vážného úrazu, pojišťovna na ně však ne vždy přispívá.

Příkladem může být terapie Kosmík pražské Neurorehabilitační kliniky AXON. Kosmík je intenzivní a komplexní terapie založená na principu TheraSuit®, která pacientům prokazatelně pomáhá. Na tabulky pojišťoven je však intenzivní a dlouhodobá až příliš. Čtyřtýdenní terapie vedená vysoce odborně vyškolenými fyzioterapeuty za pomoci vhodného rehabilitačního vybavení stojí kolem 60 tisíc korun. Někteří pacienti navíc potřebují léčbu opakovat, aby se naučili bez dopomoci sedět, klečet, chodit, nebo třeba i jen držet hlavu. Pokud chce rodina svému potomkovi účinnou terapii dopřát, velmi to zasáhne její rozpočet, nehledě na množství rodičů, kteří si podobný výdaj vůbec nemohou dovolit.

Kam pro konkrétní příběhy?

V případě Neurorehabilitační kliniky AXON lze pomoci konkrétnímu pacientovi nebo všem dětem zasláním jakékoliv finanční částky na transparentní účet kliniky, věcným darem v podobě nákupu rehabilitačních pomůcek, případně se lze domluvit na jiné formě podpory jednotlivých pacientů či kliniky.

clanek Ihned reditel Jan Zipser“Často se potýkáme s názory firem i jednotlivců, kteří se domnívají, že naše děti potřebují příspěvek v řádu sta nebo desítek tisíc korun. Na takový dar ovšem nemají prostředky, a tak raději nepřispějí vůbec nic. Přitom by stačilo, kdyby věnovali peníze i na část terapie jediného pacienta v řádu tisíců či méně, případně poskytli jinou formu podpory. Každý dar pomáhá naše děti posunout blíže k další terapii, a tedy ke zlepšení jejich zdravotního stavu a samostatnosti. Úspěchy v léčbě jsou potom nejen naší zásluhou, ale také zásluhou všech, kteří dětem takto pomohli.” komentoval zkušenosti s dárci ředitel kliniky, Jan Zipser.

Příběhy konkrétních dětí, kterým dary společností pomáhají, jsou k dispozici na webu kliniky ve specializované sekci. Neurorehabilitační klinika AXON je také připravena podat pomocnou ruku při plánování CSR strategie konkrétní firmy či komunikaci jejího daru.

CSR je výhodné pro všechny

Dobročinné aktivity podobného charakteru přináší podle webu mediaguru.cz firmám jasné výhody, dlouhodobou udržitelnost a větší loajalitu vlastních zaměstnanců. Vhodných partnerů je navíc i v České republice dostatek. Pro podniky je tedy přínosné, když tyto činnosti neopomíjí a řadí je přímo do svého byznys plánu. Poté se mohou těšit nejen z toho, že svým příspěvkem zlepšily život konkrétním lidem či místní komunitě, ale také z toho, že zároveň podpořily své podnikání.

Text nevyjadřuje názor redakce