Jedním z významných globálních klientů Vodafonu je firma Unilever, výrobce potravin, kosmetiky a domácích čističů. Dvouletou spolupráci českého Unileveru s Vodafonem shrnuje Šárka Frolíková, která se v Unileveru stará o nákup služeb.

Z jakého důvodu si Unilever vybral jako partnera pro telekomunikační služby Vodafone?

Dodavatele telekomunikačních služeb jsme změnili před dvěma lety a na globální úrovni jsme si vybrali právě Vodafone. A nedávno jsme smlouvu poprvé prodloužili. Jedno z nejdůležitějších kritérií bylo, aby měla společnost pokrytí po celém světě, a mezi dalšími rozhodujícími kritérii byla samozřejmě cena a kvalita služeb.

Co se s přechodem na nového operátora v Česku změnilo?

Kvalita je srovnatelná, podstatné je to, aby probíhala hladce vzájemná komunikace s dodavatelem. Je nutné, aby člověk, který nás má ve Vodafonu na starosti, rychle reagoval, když něco potřebujeme. A funguje to velice dobře, což je vidět i na tom, že uvažujeme o spolupráci s Vodafonem i na dalších projektech. Obecně budu ráda, když bude naše spolupráce dál probíhat jako dosud a když se nám Vodafone v případě nějaké naší budoucí potřeby bude snažit vyjít vstříc, ať už s cenou nebo s novými produkty.

Jaké služby v rámci řešení OneNet od Vodafonu využíváte?

V České republice a na Slovensku máme několik stovek firemních telefonů, někteří zaměstnanci využívají také internet v mobilu. Navíc máme od Vodafonu 3G karty v tabletech a modemech. U internetu jsme implementovali rychlejší verzi Turbo Internet, což je důležité především pro naše obchodní poradce. Tablety mají u sebe a přímo v terénu mohou monitorovat produkty, evidovat je i nafotit. A protože zaměstnanci Unileveru mohou telefon částečně využívat i pro soukromé účely, rychlý internet oceňují i v soukromí. Navíc je skvělé, že je dnes možné číst e-maily v mobilu, takže si na pracovní cestu ani nemusíte brát notebook a stačí vám telefon. Vodafone pro nás zajišťuje také pevné wifi připojení pro naši interní síť na centrále v Praze. A nyní nás čeká výměna stávajících tabletů za iPady.

Vnímá Unilever firmu Vodafone jako svého partnera?

Určitě ano. Služby Vodafonu jsou na vysoké úrovni a naprosto srovnatelné s konkurencí. Nejdůležitější faktor, který ovlivňuje výběr dodavatele, je cena, ale velkou roli hraje i komunikace. Musím říct, že právě komunikace je na základě mých zkušeností velice plynulá a bezproblémová. U Vodafonu je vše snazší, procesy jsou rychlejší a flexibilnější.

Text nevyjadřuje názor redakce