Jihomoravská armaturka spol. s r.o. (JMA) se sídlem v Hodoníně, největší tuzemský výrobce vodárenských armatur, změnila začátkem srpna svůj obchodní název na VAG s.r.o. (VAG). Důvodem přejmenování je sjednocení s globální značkou výrobní skupiny VAG, do které společnost patří již od roku 2001.

Armaturka, která se pyšní více než 135 letou tradicí výroby, si od této změny slibuje nejen jednotné a ucelené vnímání naší pobočky jako součásti silného nadnárodního komplexu, ale taktéž předpokládá pozitivní vliv na vývoj obratu v zemích, kde nebyla JMA tak známou značkou. Nový název je více srozumitelný pro naše stávající zahraniční partnery, ale také přispěje ke snadnějšímu průniku na nové světové trhy.

Předpokládaný obrat letošního obchodního roku je stanoven na 1,5 mlrd. Kč, přičemž právě export činí 80% z celkového obratu. Naše armatury jsou do celého světa prodávány prostřednictvím téměř 300 obchodních míst. Nárůst zakázek proti loňskému období je 25%. Vedle klasických prodejů standardních armatur se daří VAG uspět i v tendrech na dodávky do velkých zahraničních projektů. Velkým úspěchem na tuzemském trhu bylo vítězství v tendru na rekonstrukci Ústřední čistírny odpadních vod v Praze.

Podnik se ocitl v situaci, kdy jsme museli optimalizovat výrobní procesy a plánování, současně částečně využít externí výrobní kapacity tak, abychom byli schopni plnit objednávky. Přes všechno úsilí postrádáme v provozu dalších 30 pracovníků z dělnických profesí. Strojírenské provozy pracují ve třísměnném provozu a slévárna ve dvousměnném. To vyžaduje nemalé finanční prostředky na přesčasovou práci, vzhledem k nedostatku kmenových zaměstnanců, nebo hledání výrobních kapacit u dalších strojírenských podniků.

Počátkem letošního roku bylo do provozu uvedeno robotizované pracoviště pro povrchové ochrany zhruba za 50 milionů korun. Investicemi do modernizace výroby a optimalizací výrobních procesů jsme schopni nabízet maximální možnou kvalitu a uspokojovat i ty nejnáročnější požadavky zákazníka na tuzemských trzích i v celosvětovém měřítku. Vložené investiční prostředky do modernizace výroby vnímáme také jako jednu z cest, jak se vyrovnat s tolik diskutovanou problematikou nedostatku pracovních sil. Předpokládáme, že tyto procesní opatření a současná unifikace obchodního názvu Hodonínské pobočky s názvem celosvětového koncernu, který je více srozumitelný a známý pro zahraniční trhy, nám v budoucnu umožní další navýšení prodejů.

Text nevyjadřuje názor redakce