Jednou z takových firem je realitní poradenská společnost JLL, které se již roky daří držet krok s dobou a v mnohém ji předcházet. Zisk je stále tím nejdůležitějším cílem, kterého chtějí firmy dosáhnout, ale cesta k němu se mění. Velké korporáty obměňují svou tvář a šlapou start-upům na paty. Spokojenost zaměstnanců se stává klíčovým faktorem v úspěchu, a i čeští manageři tomu začínají rozumět.

Jedním z nich je Miroslav Barnáš, CEO poradenské realitní společnosti JLL v České republice a na Slovensku. „Vnímáme rapidní změny v současném světě a reagujeme na ně dříve, než nastanou. Globální dosah díky znalostem místního prostředí pro nás není jen heslo, i proto proměnám dodáváme lidskou tvář,“ popisuje Barnáš. JLL, mezinárodní společnost s anglosaským stylem řízení, otevřela svou první pobočku ve střední a východní Evropě před 25 lety právě v Praze. Firma dlouhodobě celosvětově klade důraz na transparentnost a etiku v podnikání, za což získala minulý rok i ocenění.Miroslav Barnáš, ředitel české a slovenské pobočky JLL, je znalcem v oboru realit, což dokazuje, že je členem asociace RICS.

Miroslav Barnáš, ředitel české a slovenské pobočky JLL, je znalcem v oboru realit, což dokazuje, že je členem asociace RICS.

Kanceláře jako vizitka i místo k setkávání

Miroslava Barnáše pověřili vedením české pobočky v lednu tohoto roku a s jeho příchodem došlo i k řadě pozitivních změn. Tou hlavní byla kompletní přestavba kanceláří v pražském Myslbeku, kde firma od roku 1997 sídlí. „Svět práce už není takový, jako dřív. Musíme se přizpůsobit společenským změnám a uzpůsobit pracovní prostředí tak, aby lidé chodili do práce rádi,“ tvrdí Kevin Turpin, vedoucí oddělení průzkumu trhu pro region CEE - National Director.

Nejdůležitějším faktorem při rozhodování o novém designu bylo do budoucna proměnit pracovní prostředí na inspirativnější a příjemnější. “Chtěli jsme díky technologiím zajistit, aby lidé pracovali v prostředí, které vyhovuje jejich činnosti a individualitě. Zároveň chceme, aby naše pracovní prostředí bylo odrazem společnosti JLL a nalákalo k nám ty největší talent v oboru. To, že nové kanceláře navrhli a vytvořili přímo architekti ze společnosti Tétris, která perfektně doplňuje špičkový servis JLL, podporuje naši celkovou strategii a prezentuje to nejlepší i našim klientům,” uvedl Glyn Evans, vedoucí oddělení P&DS a Tétris.

Spokojenost zaměstnanců je pro byznys důležitá. Že se tato taktika vyplácí, ukazují dlouhodobě i výsledky firmy. Podílem na trhu je JLL v posledních 10 letech lídrem ve střední a východní Evropě. “Díky důvěře našich klientů jsme se mohli podílet na nejvýznamnějších nemovitostních transakcích v této zemi, a tak budovat naše silné investiční know-how. Jen za posledních 5 let jsme zobchodovali přes 3,3 miliardy eur, přičemž v posledních 12 měsících jsme pracovali hned na dvou transakcích, které dosáhly historicky nový výnosový benchmark – Florentinum a Olympia Brno,” řekla Hana Kollmanová, vedoucí investičního oddělení JLL. Kromě toho firma od roku 2003 pronajala 1 milion m2 kancelářských prostor a za uplynulých 5 let i 600 tisíc m2 průmyslových ploch, což odpovídá ploše 2 270 tenisových hřišť.Charitativní volejbalový turnaj organizovaný společností JLL, při kterém se vybralo 330 tisíc Kč

Charitativní volejbalový turnaj organizovaný společností JLL, při kterém se vybralo 330 tisíc Kč

Kdo není online, jako by nebyl

Aby firma JLL dosahovala takových úspěchů i do budoucna je ale zapotřebí sledovat trendy, například v online světě. To si uvědomuje i Elena Proklov, manažerka digitálního marketingu: “Problém korporátů tkví v tom, že se věci hýbou pomalu. Je všeobecně známo, že B2B firmy často neberou online marketing jako prioritní. V tomto ale vnímám velký boom. B2B segment si postupně uvědomuje, že většina rozhodovacích procesů začíná právě zadáním vyhledávacího výrazu do vyhledávače anebo ještě dříve při konzumaci nějakého druhu obsahu. Je skvělé, že si toto JLL uvědomuje a dává nám tak možnost pracovat na lepší digitální komunikaci. Je pro nás nesmírně důležité, abychom měli nejen důstojnou prezentaci, ale abychom mohli jednoduše komunikovat s našimi klienty a poskytovat jim takový obsah, o který opravdu stojí.”

Jak lze vidět, firma si musí svou historii zasloužit. Zároveň ale nemůže zabřednout ve svých úspěších a naopak se dívat daleko dopředu. Jít s dobou, sledovat trendy, vnímat své klienty a současně  se starat o ty, na kterých úspěch závisí ze všeho nejvíce – o své zaměstnance. „Náš dlouhodobě stabilní tým celosvětově rozumí potřebám klientů a snaží se každým dnem zvyšovat kvalitu služeb JLL,“ doplňuje Barnáš. To je důvod, proč společnost JLL už 25 let pracuje na tom, aby byla nejlepší, a proč si může dovolit na konci září první čtvrtstoletí na českém trhu náležitě oslavit.

Text nevyjadřuje názor redakce