Revoluční „neomezenky“, které operátoři s velkou parádou představili v roce 2013, už mají svou slávu dávno za sebou. Na tuzemské mobilní operátory byl proto již dlouho dobu vyvíjen ze strany zákazníků velký tlak. Poptávka po lepší nabídce neustále rostla. A nedávno jsme se všichni konečně dočkali. Nové tarify představili T-Mobile i Vodafone. O revoluci se zatím mluvit nedá, kartami však může zamíchat ještě O2. S čím myslíte, že poslední z „velké trojky“ přijde?

Seznamte se s novou nabídkou

Několik týdnů zpátky spustil T-Mobile kampaň Mraky dat. Pokud alespoň občas sledujete TV, určitě vám reklamy s pilotem Ivanem Trojanem a tancující letuškou Kateřinou Klausovou, neunikly. Právě jejich prostřednictvím se operátor snaží nové i stávající zákazníky nalákat k přechodu na jeden z tarifů nové generace, které obsahují pořádnou porci mobilního internetu.

Nové tarify Mobil nesou názvy podle konfekčních velikostí – od S přes M, L a XL po XXL podle toho, kolik gigabajtů obsahují, a jejich ceny startují na 499 Kč. V nové produktové řadě nechybí ani výhodný datový tarif Mobil DATA a ocení jej zejména uživatelé, jejichž hlavní prioritou je být neustále online, telefonují a esemeskují opravdu jen zřídkakdy.

„Tarify potěší zejména uživatele mobilních dat, kteří za pouhých 50 korun k dosavadní ceně neomezeného paušálního tarifu získají 2,5 GB navíc. Podle našich průzkumů však zákazníci očekávají od operátorů více, a to zejména snížení cen, k němuž nedošlo. Skutečná mobilní revoluce se proto odkládá. Ta přijde teprve ve chvíli, až dojde ještě k výraznějšímu navýšení mobilních dat, a zároveň poklesu paušální měsíční ceny tarifu. Ve srovnání např. s Polskem zůstávají tarify našich operátorů stále nevýhodné. Velmi kladně ale hodnotíme možnost neomezeného volání a využití dat v rámci zemí Evropské unie, což je s blížícím se létem dobrá zpráva pro všechny cestovatele,“ komentuje situaci na trhu Tomáš Tichánek, specialista přes telekomunikace z portálu Ušetřeno.cz

S čím se vytáhl Vodafone?

Netrvalo dlouho a na změnu u T-Mobile zareagoval jeden z jeho konkurentů. Vodafone oprášil svou starou omšelou nabídku, tarify napumpoval daty a vymyslel jim nové přízvisko: Naplno. Levněji než za 777 Kč je ale nepořídíte. Ze staré nabídky zůstávají jen RED 60+ za 249 Kč a studentský tarif #jetovtobě za 499 Kč.

Zapomenout nesmíme na jakousi „první vlaštovku“, kterou operátor vypustil ještě před tím, než šel s kůží na trh jeho magentový konkurent. Upgradovaný rodinný tarif za 2 499 Kč, s kterým získáte neomezené volání a SMS pro 4 členy rodiny a navíc 42 gigabajtů sdílených dat.

Čechy pálí hlavně cena, kterou za to, že mohou volat neomezeně, platí. Ta je v porovnání se zahraničím stále přehnaně vysoká. Například v Polsku nakoupíte datové pakety průměrně za 4 Kč za gigabajt a v Dánsku dokonce seženete tarif s neomezeným voláním, esemeskami a datovým balíčkem pod 500 Kč. O tom si můžeme zatím nechat pouze zdát. Ale kdo ví. Třeba nám 02 ještě všem vytře zrak.

Text nevyjadřuje názor redakce