Funkce: neplaťte zbytečně
Každý účetní systém musí zvládat fakturace, evidenci majetku a zpracování mezd. Pokročilejší systémy nabízí i skladové hospodářství, reporting, napojení na e-shopy a pokladny, řízení reklamací nebo knihu jízd.

Ideální jsou modulární účetní systémy, u kterých si koupíte jádro a k nim přikoupíte jen ty moduly, které potřebujete. V budoucnu pak můžete dokoupit další moduly (nebo si u výrobce vyžádat jejich doprogramování na míru).

Možnosti propojení
Je důležité, aby váš účetní systém komunikoval s třetími stranami, protože díky tomu spoustu procesů zautomatizujete.

Třeba svůj účetní systém propojíte s bankou, takže se příchozí platby samy zaúčtují. Nebo ho propojíte s e-shopem, takže vyřízená objednávka sníží stav na skladu.

Podobných možností existují desítky – jenom si představte, kolik času vám ušetří.

Aktualizace
Pomineme teď přidávání a zlepšování funkcí – váš účetní systém musí být v souladu s platnou legislativou. To výrobci řeší pomocí aktualizací, bez kterých bývá práce s účetním systémem riskantní.

Vybírejte proto software od stabilního dodavatele, u kterého máte jistotu, že za rok nezmizí z trhu.

Na co si ještě dát pozor
Technická podpora. Zjistěte si, jak rychle reaguje na dotazy a kolik případně stojí. Někdo nabízí základní telefonickou podporu zdarma, ale vy třeba potřebujete, aby technik dojel i o víkendu.

Jednoduchost ovládání. Účetní systém musí být intuitivní, ideální je, když připomíná známé programy – např. MS Office. Na začátku vyzkoušejte bezplatnou trial verzi.

Cena. Do ceny nepatří jen cena jádra, ale také cena modulů, aktualizací nebo podpory. Myslete i na to, že přehnaný důraz na nízkou cenu se nemusí vyplatit.

Podrobný návod
Kdyby vás téma zajímalo do hloubky, pak si určitě stáhněte i tento návod.

Text nevyjadřuje názor redakce