Affiliate marketing je vhodným řešením skoro pro každý e-commerce projekt. Jak si však kampaň nastavit správně a co od ní očekávat?

Affiliate marketing je známý zdroj trafficu pro online projekty už více než 15 let. V západní Evropě má již své stabilní místo v online marketingovém mixu téměř všech velkých retailových prodejců. Do popředí se dostává i v Česku a také na Slovensku.

Ve zkratce pro ty, co o affiliate marketingu neslyšeli, funguje jednoduše. Reklamu na internetu si inzerent může nakupovat na zobrazení (CPM, například RTB model), na kliky (CPC, například Google Adwords) nebo může platit provize z prodeje.

Právě třetím bodem se zabývá affiliate marketing. Spojuje publishery, online média s inzerenty a poskytuje model, kdy se platí pouze za efektivní traffic, který médium přinese. Pokud návštěvníci nakoupí, inzerent platí provizi. Pokud budou jen prohlížet web a neudělají požadovanou akci, médium nebude za takovou reklamu odměněno.

Možnosti správy kampaně
Samozřejmě, při startu affiliate kampaně se inzerent může rozhodnout, zda bude mít vlastní, samostatný program, nebo si vybere cestu integrace kampaně do affiliate sítě.

Při samostatném programu je třeba myslet na to, že kompletní technická i administrační práce zůstává na bedrech inzerenta. Musí řešit technickou integraci, vyplácení partnerů, helpdesk a samozřejmě i rozběhnutí programu. Efektivnější řešení je integrace do affiliate sítě a delegování kampaně.

Lokální partner pro kampaň
V affiliate síti Dognet jsme pojali spolupráci na affiliate kampani jako službu inzerentovi, ne jen jako technické řešení. Velké, nadnárodní sítě mají často problém se etablovat na lokální procesy a jejich reálné využití se opírá o technické řešení, které poskytují. Mnoho procesů nechávají právě na inzerentovi. Například aktivní akvizici nových publisherů, komunikaci a podobně.
Lokální síť tak lépe zná trh a zaměřuje se na něj. Pozornost není roztříštěná. Síť dá inzerentovi maximum know-how a služby, za které se běžně u velkých hráčů platí.

 

Ing. Jan SkalickýVýhoda sítě Dognet je právě v tom, že mohou a věnují nám jako inzerentovi spoustu času, který bychom jinde nedostali. Takto se můžeme spolehnout, že naše affiliate kampaně běží a můžeme se plně věnovat ostatním marketingovým kanálům.

Ing. Jan Skalický
Online Marketing Manager 4home, A.S

 

Nejde o čísla, ale efektivitu
Při výběru řešení pro správu affiliate kampaně se rozhodujte i podle toho, zda vám bude umět síť vyhovět v rámci výše provizí a poplatků, které síť má. Stejně tak je třeba myslet na to, zda má síť kreditní systém, nebo fakturuje zpětně. Zpětná fakturace je velká výhoda pro cash-flow, kdy inzerent platí až tehdy, když má peníze od zákazníků na účtu.

Nezapomínejte na to, jak se vám bude síť věnovat po integraci. V síti Dognet si zakládáme na službě pro klienta a aktivní kampaň posouváme vpřed. Neposkytujeme jen technické řešení, ale proaktivní přístup a službu.

Řešení pro existující programy
Už máte svůj affiliate program? Žádný problém. Máme nastavené procesy na to, abychom dokázali bezpečně, rychle a „bezbolestně“ přebrat program k nám.

Tým affiliate sítě Dognet.cz.

Text nevyjadřuje názor redakce