Česká ekonomika roste a daří se i zdejším firmám. To potvrdili i jejich generální ředitelé v již osmém ročníku tradičního průzkumu pořádaného poradenskou společností PwC ČR. Věnuje se jako každoročně řadě témat byznysu, ale prakticky všemi se jak červená nit vinou inovace, digitální technologie, ale i budování důvěry a snaha o udržitelnost v dynamickém světě byznysu. „U čtvrtiny firem už tvoří digitální technologie nedílnou součást jejich produktu,“ říká Jiří Moser, který nás provede průřezem výsledků průzkumu.

Více než stovka respondentů odhalila své letošní tipy na úspěch. Nejčastěji to je vývoj nového výrobku nebo služby. Na ten sází více než čtvrtina dotázaných. Podobný podíl generálních ředitelů věří v posílení své pozice na stávajícím českém, ale i zahraničním trhu. Příkladem je Pavel Koutný, ředitel společnosti Koutný, který předpokládá podobnou výši tržeb jako loni. A stejně jako v předchozím roce by k tomu měla přispět dodávka pro nizozemskou armádu v hodnotě 50 milionů korun. 

Ještě optimističtější než v horizontu letošního roku jsou generální ředitelé při pohledu na následující tři roky. Růst čeká více než 90 % dotázaných a mezi šéfy českých firem není nikdo, kdo by byl zcela přesvědčený, že se jeho firmě nebude dařit. To je dobrá zpráva i z pohledu velkých investic. Ty strategické totiž nejčastěji plánují v horizontu tří až pěti let. Živo má být stejně jako loni i v oblasti fúzí a akvizic, na které se letos chystá více než pětina firem.

A co je nejdůležitější pro úspěch v podnikání v době, kdy je dodržování termínů, vysoké úrovně kvality či co nejvýhodnějších cen samozřejmostí? Vladimír Olmr, jednatel společnosti SOPO, tvrdí, na základě více než dvou desítek let podnikání, že to je důvěra.

Text nevyjadřuje názor redakce