Vzdělávání a komunikace

Odvádět dobrou práci za odpovídající plat je základní podmínkou vztahu zaměstnanec a zaměstnavatel. O tom, zda jsou lidé v práci spokojeni, ale rozhoduje řada dalších faktorů, jakými jsou zaměstnanecké bonusy, vzdělávání, komunikace, firemní kultura či dobré vztahy na pracovišti. I o to se zajímá Institut Top Employer při hodnocení zaměstnavatelů. Jeho standardy jsou nastaveny velmi vysoko. Zaměstnanci JTI oceňují kromě bonusů, mezi které patří například pětitýdenní dovolená, program zdravotní péče nebo finanční kompenzace v případě nemoci, zejména možnost kontinuálního vzdělávání. Více než polovinu  zaměstnanců firmy tvoří obchodní zástupci, kteří se vzdělávají v projektu JTI univerzita. Díky malé fluktuaci jim může společnost JTI nabídnout dlouhodobé kontinuální programy vzdělávání s několika moduly, které každý rok nabízejí rozšíření znalostí a dovedností o novinky v oblasti prodeje a trhu tabákových výrobků.

Vysoké hodnocení získává JTI od svých zaměstnanců také za otevřenou komunikaci, díky které lidé znají směřování svojí firmy a vědí, jaký podíl mají na její cestě k úspěchu. „Výsledky Top Employer potvrzují, že v JTI máme jasnou představu o naší odpovědnosti, rozumíme, jak práce každého z nás přispívá k obchodním cílům společnosti. Naprostá většina zaměstnanců navíc vnímá JTI jako společnost, která plní své sliby a záleží jí na svých lidech. Jen velmi málo se liší vnímání firmy mezi běžnými zaměstnanci a managementem,“ říká k výsledkům Top Employer manažer lidských zdrojů JTI Pavel Adam.

Dobré vztahy

Lidé v JTI mají důvěru nejen ke své firmě, ale také k sobě navzájem. „Se svou zkušeností z jiných korporací si mohu dovolit tvrdit, že mezilidské vztahy v JTI jsou nadstandardně přátelské. Lidé jsou ochotni si pomáhat bez ohledu na nadřízenost a podřízenost. V tom je naše firma opravdu unikátní,“ říká Pavel Adam. Také novým kolegům se v JTI snaží vytvořit takové prostředí, aby byl pro ně nástup do zaměstnání co nejpříjemnější. Už při výběrovém řízení získá uchazeč, který odpovídá potřebám firmy, dostatek informací, aby se mohl rozhodnout, zda je pro něj JTI tou správnou volbou, zda splní nejen jeho očekávání finančního ohodnocení, ale také správně využije jeho silné stránky a nabídne mu možnost dalšího rozvoje. V den nástupu je kromě pracovního vybavení pro nové zaměstnance připraven také podrobný plán jejich seznámení s firmou, který zahrnuje tréninky, školení či spolujízdy s členy obchodního týmu. „Víme, že je stále co zlepšovat, a tak se našich nových kolegů po čase ptáme, co bychom u nás podle jejich zkušeností z předešlých zaměstnání mohli zlepšit. Jejich připomínky bereme vážně a musím říct, že jsou obvykle překvapeni, že takovou otázku vůbec dostali,“ říká Pavel Adam. 

Šance pro absolventy i pro studenty

Stávající zaměstnanci využívají v rámci interní výběrových řízení možnost kariérního růstu, postupují nejen v rámci české pobočky, ale uplatňují se v rámci firmy i v zahraničí. Noví zaměstnanci přicházejí především na tzv. absolventské pozice, kde se mohou uplatit kandidáti bez praxe nebo jen se zkušeností několika málo let. „Do JTI přijímáme lidi, kteří o své práci přemýšlejí a jsou ji schopni nadstandardně odvést, chtějí se stále zlepšovat. Zároveň je důležité, aby se stali součástí kolektivu. Jednoduše řečeno zajímají nás lidé, kteří budou mít rádi svoji práci a zároveň kontakt s lidmi,“ komentuje obecné podmínky po uchazeče Pavel Adam.

Šanci však mají i studenti vysokých škol. V dubnu se otevře výběrové řízení, ve kterém bude společnost JTI hledat ty nejlepší zájemce z řad studentů posledních ročníků vysokých škol o roční placenou stáž v oboru financí a marketingu.

Více informací o společnosti a pracovním uplatnění v JTI naleznete na www.jti.com

Text nevyjadřuje názor redakce