1. Začneme asi nejpalčivější otázkou - má klasická POS prezentace v digitálním věku ještě šanci a budoucnost?

Rozpočty firem se stále více přiklání k investicím do online reklamy a je to znát i na prodejích našich standardních nosičů. V každém případě i přes snižující se rozpočty na POS nosiče je třeba rozlišit kreativní a nákladné nosiče a stojany, na kterých se dá velmi ušetřit nebo snížit náklady a základní “hygienické” prezentační prvky, které jsou levné a plní převážnou část prezentace za zlomek ceny. My v Jansen Display naštěstí vyrábíme právě tu část prezentačních prvků, která je vnímána jako základ na kterém se dál staví. Tak že o odbyt nemáme nouzi.

Vývoj investic do POS prvků 

Meziroční změna investic do POS v rámci skupiny JDG 2015/2016

 2. Je to situace specifická pro ČR, nebo se klasické POS drží globálně? Jak se projevuje vzestup ecommerce na podpoře klasických prodejních míst v číslech?

Výhodou našich prezentačních prvků a stojanů je vysoký stupeň standardizace a tím pádem snadný prodej přes e-shop. nestandardní stojan se přes internet bez pořádného obchodníka prodat moc nedá. Tato skutečnost a naše výhoda dělá z našeho e-shopu silný prodejní kanál, který je plnohodnotně součástí obchodních strategií. Prodej prostřednictvím e-shopu za loňský rok činil 23,8% z celkového obratu české obchodní jednotky. 

3. Působíte v celé řadě zemí - jsou trhy, kde by trend byl odlišný? Ze které země si mohou výrobci i zadavatelé v rámci POS brát inspiraci?

Z vlastní dlouholeté zkušenosti víme, že každý trh je v odlišný a to jak oblíbeností jednotlivých druhů používaných tak v přístupu zákazníků k využívání standardních prvků. Proto se liší top listy prodaných prvků v jednotlivých zemích kde Jansen Display působí. Rozdílný je i cenový přístup a proto nenajdete stejné ceny u našich poboček. Na druhou stranu právě síť našich poboček nám dává velkou možnost na standardizaci novinek, které považují za zajímavé v jiné zemi a mohli by se rozšířit i do ostatních zemí. Tímto způsobem vzniklo mnoho zajímavých produktů, které byly následně zařazeni do katalogu a eshopu společnosti.

4. Trendem je také digital signage. Nebo je to spíše buzzword?

Komunikace již nyní pomalu přechází do digitálu, vidíte to všude kolem sebe. Dnes již běžně narazíte na digitální prezentace v lékárnách, fastfoodech, hotelu nebo obchodních domech. Nikoho už tento způsob prezentace nepřekvapuje a ani se nad ním nikdo nepozastavuje jako nad horkou novinkou. Současná nabídka umožňuje si vybrat z levných a snadno obslužných zařízení, až po komplexně řešené se vším komfortem a dálkovou správou. Podle toho jak se kolem nás reklamní obrazovky ve výkladech tak trend digital signage již probíhá.

Velká firma potřebuje řešení na míru a z vlastní zkušenosti víme, že to obnáší vyšší investice ale také personální zajištění jak servisu tak vytváření obsahu. Na druhou stranu je dnes již možné zakoupit (i přes eshop Jansen Display) jednoduché řešení sestávající z reklamního poutače, monitoru a USB flash disku, které si sestavíte sami a provozujete bez dalších nákladů a i obsah si zákazník vytvoří sám. Tak, že by se dalo říct, že dnešní možnosti nahrávají oběma skupinám zákazníků a nijak je finančně neomezují. 

Držák na tabet - MCDonalds Česká republika


Plně vybavený zasklený totem s monitorem a přehrávačem obsahu - KJG Slovenská republika

5. Vraťme se zpátky k prezentaci v místě prodeje obecně. Jako výrobci se setkáváte s celou řadou nestandardních poptávek. Asi nebývá výjimkou, že si zadavatel vymyslí něco nepraktického. Jaké nejčastější chyby vaši zákazníci v POS dělají? A je lepší se držet standardních produktů, nebo si nechat navrhnout řešení na míru?

Standardní produkt má ze své podstaty jednu nespornou výhodu, je odladěný mnoha předchozími zákazníky a proto se vyvarujete nechtěných a nezáměrných chyb, které vznikají při výrobě nestandardů odsouhlasených jen v návrhu na papíře. Až při výrobě se pak za běhu odstraňují mouchy a co je horší, když se na takovéto chyby a nedostatky přijde až po ostrém nasazení na provozovně. To je již většinou pozdě a říká si to o dodatečnou slevu nebo alespoň nedůvěru pro další zakázky. V tomto směru jsou standardizované prezentační prvky k nezaplacení i přes svou nízkou cenu.

6. Co mohou firmy udělat pro to, aby nechtěných a nezáměrných chyb bylo méně? A v čem se nejčastěji chybuje?

Je to stále stejné, potřebujete si stanovit dobře zadání! Proto si pro dodavatele připravte co, na co, kolik a za kolik potřebujete. Zní to jednoduše, ale pokud máte v těchto věcech jasno, ušetříte si spoustu času a starostí. Na základě těchto informací vám může slušný dodavatel připravit ideální nabídku, ve vámi stanovené cenové relaci a provedení.

7. Poslední otázka - jaké hlavní trendy očekáváte na letošním Euroshopu?

Euroshop vždy napoví co bude který vystavující dodavatel POS a prezentačních prvků tlačit a promovat v horizontu nadcházejícího jednoho dvou let. Určitě budou k vidění spousty nákupních košíků, které budou sami vážit, sčítat a platit. Další silnou komunitou jsou figuríny a až pak si návštěvník všimne toho co je v praxi použitelné i pro něj. Každá výstava nabízí spoustu novinek z oboru a je opravdu ukazatelem směrů a v neposlední řadě i cen, kam se bude POS trh ubírat. Jansen Display vystavuje i letos na 120 metrech čtverečních a nedílnou součástí našeho stánku je i sekce Digital signage, kde budeme prezentovat naše řešení základních housingů (krytů a držáků) až po komplexní řešení s dálkovým ovládáním obsahu.

 

Text nevyjadřuje názor redakce