Přes problém objevila obchodní příležitost. Lence Školoudové chybělo na trhu „zdravé mlsání“, a tak pro jeho výrobu založila firmu Le Zentaine. Momentálně s pomocí on-line marketingu rozšiřuje svou distribuční síť i okruh zákazníků.

První impuls přišel v roce 2014. Zdravotní problémy ji donutily ke změně životního stylu – musela přehodnotit své dosavadní stravování. Postupně propadla zdravé výživě. Jediné potraviny, které ve zdravé variantě neobjevila, bylo její oblíbené „mlsání“. Mezeru na trhu se rozhodla zaplnit a založila firmu Le Zentaine. Spoluprací pekařů a nutričních poradců vzniklo „zdravé mlsání“, které si klade za cíl bojovat proti civilizačním chorobám.
Lenka Školoudová začala podnikat bez jakýchkoli zkušeností. „Veškeré činnosti si zatím zajišťuji sama. Spoustu z nich dělám poprvé. Získávám znalosti sama, zdlouhavě a často draze – učím se metodou pokus-omyl,“ říká.
Své výrobky dodává do kamenných prodejen a zároveň prodává na e-shopu. Všichni její zaměstnanci pracují ve výrobě, a tak veškeré obchodní aktivity řeší sama. Objíždí kamenné prodejny a pracuje na zvýšení dostupnosti svých produktů.

8N7A7718 produkty

Rozjezd s Akademií 

V začátcích jí s rozjezdem podnikání pomohl program českého Googlu Digitální akademie pro ženy. „Díky akademii jsem získala jednoduše a srozumitelně nutné teoretické minimum pro správné uchopení vlastního podnikání v on-line světě,“ komentuje Lenka Školoudová. Účast v akademii ji donutila změnit přístup k marketingu. „Začala jsem vše zkoušet a testovat. Dokážu rychle vyhodnotit své aktivity a optimalizovat je.“ Pustila se do práce s Google Analytics, používá reklamu ve vyhledávačích, na Facebooku nebo direct mailing. Proč právě tyto nástroje? „Zdravá výživa je v České republice sice na vzestupu, ale lidé stále tápou v tom, co, jak a proč jíst a zejména mlsat. Proto je pro mě důležitý prostor, kde mohu spotřebitele seznámit s výhodami zdravého mlsání.“

8N7A7766 provoz

Možnost pro všechny

Podobné znalosti můžete získat také. Google nadále podporuje rozvoj digitální gramotnosti, po Digitální akademii spustil platfomu Digitální garáž. Zde nabízí online 89 lekcí, které si zdarma v pohodlí domova může projít každý. Zabývají se on-line marketingem, správou sociálních sítí nebo tvorbou e-shopu. V rámci Digitální garáže pořádá český Google také sérii přednášek. Tu, která bude vyhovovat právě vám, si vyberte na digitalnigaraz.cz/prednasky. Osobní setkání si pochvaluje i Lenka Školoudová: „Přednáší zde skuteční experti – lidé, kteří se on-linem sami živí. Inspirují vás mnoha příklady z praxe – těmi fungujícími i nefungujícími. A hlavně, máte neuvěřitelnou šanci se s těmito lidmi seznámit a probrat vaše vlastní podnikání! Odcházíte s cennými radami a hlavou plnou nápadů.“

Jak vše ustát

Do podnikání se vrhla sama. Nepodporuje ji manžel či přítel, navíc nikdo z jejího okolí nepodniká ve výrobě, a tak je podle jejích slov někdy těžké vše ustát. Díky Akademii je pro ni prý snazší udržet si motivaci. Jak? „Akademie je jedinečným setkáním žen, které jsou na stejné vlně. Žen, které se nebojí vystoupit ze své komfortní zóny. Každá má svůj silný příběh, každá vás dokáže inspirovat, obohatit, podpořit a motivovat!“

Text nevyjadřuje názor redakce