Více informací o společnosti: www.sophias.cz

Svět ještě nikdy nebyl tak uspěchaný a proměnlivý jako je tomu v dnešní době. Svoje by o tom určitě mohli říct distributoři a velkoprodejci zboží, jejichž úspěch je životně závislý na neustále se měnících podmínkách na trhu. 

Základním stavebním kamenem úspěchu v tržním prostředí rychloobrátkového zboží a velkoobchodu je umění rychle reagovat a přizpůsobovat svoji prodejní strategii a finanční řízení těmto změnám. Změny tržního sentimentu, dodavatelských podmínek či dostupnosti zdrojů jsou pouze ukázkou ze seznamu všech potenciálních problémů, které tyto společnosti potkávají a se kterými více či méně pravidelně zápasí.

Drtivá většina těchto společností připravuje a spravuje svoje obchodní strategie a plány v prostředí tabulkových kalkulátorů, nejčastěji v MS Excel. Tato aplikace je bezesporu velmi oblíbená a nabízí poměrně velkou flexibilitu. Zároveň ale přináší řadu problémů a úzkých míst, které z plánovacího procesu dělají náročný a zdlouhavý sled kroků, navíc s poměrně velkou mírou nepřesnosti a z ní plynoucí nedůvěry.

XENIE je moderní platforma pro přípravu obchodních plánů a strategických záměrů, která všechny tyto problémy řeší. Navíc přináší řadu efektivních a silných funkcionalit, které plánovací proces razantně urychlují, jeho výstupy jsou transparentní a mnohem přesnější a důvěryhodnější.

Xenie

Centralizované datové úložiště XENIE a jednotný dimenzionální model přináší zásadní změnu oproti dosavadnímu způsobu finančního řízení – je jí garance jediné verze pravdy. Možnost spolehnout se na informace, které jsou dostupné kdekoliv a kdykoliv a klidně i z mobilního telefonu nebo tabletu razantně zvyšuje míru důvěry v to, že strategie a plány se v budoucnu naplní.

Proces tvorby, řízení změn a schvalování plánů a prognóz je v prostředí XENIE mnohem rychlejší a přímočařejší. Omezením neproduktivních činností jednotlivých účastníků procesu finančního řízení šetří tento intuitivní nástroj čas nejenom na kontrolu a odstraňování chyb, ale i na samotnou koordinaci těchto procesů.

Xenie

Plán prodeje je aktualizován poměrně často. Dochází k úpravám ceníku produktů, ke změnám v kondicích pro jednotlivé odběratele nebo k úpravě marketingové strategie v rámci propagace produktů. Tyto aktivity jsou úzce spjaty se změnami v produktovém a v zákaznickém portfoliu. Z pohledu obchodního zástupce XENIE poskytuje možnost rychle vytvořit několik verzí plánu, včetně simulace různých tržních a dodavatelských podmínek. V tom samém okamžiku je pro finančního ředitele k dispozici sada předpřipravených finančních analýz, které jednotlivé varianty plánu srovnávají mezi sebou a nabízí tak jasnou představu o tom, co se stane, když se společnost rozhodne pro aplikaci jedné z nich. Manažeři tak mají díky XENII možnost včas reagovat na nepříznivý vývoj zisku, profitability a dalších klíčových parametrů, například díky okamžitému načítání skutečností a zobrazení odchylek oproti zvolenému plánu.

Plán prodeje je primárně vytvořen obchodními zástupci odpovědnými za určitou skupinu zákazníků. Ti připravují a pravidelně aktualizují plány prodeje na měsíční bázi. XENIE jim nabízí sadu předem připravených funkcí pro plánování a mohou tak kombinovat plánovací metodu top-down (rozpad celkové částky nebo objemu shora dolů) s metodou bottom-up (agregace hodnot po hierarchiích).

XENIE je cloudovým řešením a je poskytována jako služba. Řešení je umístěno na serverech firmy IBM. Každý zákazník má v cloudu vytvořeno vlastní prostředí systému XENIE, funkčně i datově nezávislé na ostatních zákaznících. To zajišťuje jak vysokou míru zabezpečení, tak možnost individuálních úprav řešení.

Sophia Solutions

 

XENIE je nástrojem, díky kterému se můžete soustředit na modelování nových podnikatelských příležitostí, ziskovost, cenotvorbu a zvyšování výkonnosti.

Vyžádejte si přístup k demo verzi ještě dnes!

www.sophias.cz

Text nevyjadřuje názor redakce