Jak potvrzují data společnosti Segafredo Zanetti CR, pominuly doby, kdy byla v kancelářích k dispozici pro návštěvy pouze káva rozpustná, překapávaná či „turecká“ a zaměstnanci si museli nosit vlastní. První krok udělaly firmy směrem k návštěvám, když jim na schůzkách začaly nabízet espresso.

V současnosti se stává trendem poskytovat tutéž kávu i zaměstnancům. Je zřejmé, že jen na kvalitě kávy podávané při jednání se úspěšná obchodní spolupráce postavit nedá, nicméně je patrné, že si firmy začaly uvědomovat, že právě detaily, jako je příjemné prostředí a dobré občerstvení, dotvářejí atmosféru a vytvářejí image firmy. „S rostoucím zájmem Čechů o gastronomii pozorujeme i změnu v chování firem. Dříve se příliš nezajímaly o to, jakou kávu při jednáních podávají, nyní chtějí svým hostům nabídnout co nejlepší espresso, a řeší tak nejen jeho kvalitu, ale i vhodné přístroje pro přípravu,“ vysvětluje Petra Knapová, marketingová manažerka společnosti Segafredo.

Zatímco dříve si řada firem kávu „šetřila“ jen pro jednání s obchodními partnery, nyní ji často využívají i jako benefit pro zaměstnance. Názory personalistů potvrzují, že zaměstnanci vnímají benefit ve formě nabídky kvalitní kávy na pracovišti velmi kladně. Káva má pozitivní vliv na výkon, povzbuzuje a pomáhá při soustředění.

Přestože nabídka kvalitní kávy má v moderní firmě své místo, je samozřejmé, že pro většinu firem by nebylo efektivní věnovat výběru, nákupu a přípravě kávy příliš času. „Právě proto nabízíme firmám službu ‚Káva do kanceláře‘. Její výhodou je možnost snadného objednání, rychlost dodání, pomoc při výběru kávy a vše je na jednom místě. V rámci této služby zapůjčujeme automatické espresso kávovary vhodné pro kanceláře s více zaměstnanci a rovněž se postaráme o jejich servis. Obsluha kávovaru je jednoduchá a ze zrnkové kávy vytvoří dokonalé espresso s bohatou krémovou pěnou. Pro menší pracovní kolektivy máme k dispozici kapslové kávovary s rozšířenou nabídkou kapslí. V nabídce nechybí široký sortiment čajů, cukry, smetany do kávy či mandle v čokoládě,“ říká Petra Knapová.

Text nevyjadřuje názor redakce