Moravské naftové doly je společnost s více než stoletou tradicí těžby ropy a zemního plynu. Činnost MND v srdci vinařské oblasti, kde by těžební kozlíky hledal málokdo, přiblížil její obchodní ředitel Ludvík Baleka.

Kolik plynu a ropy ročně vytěžíte?

Například v loňském roce to bylo 105 milionů m3 plynu. Pro lepší představu – takové množství pokryje při průměrné spotřebě české domácnosti 10 MWh ročně spotřebu přes 100 tisíc domácností. Pro těžbu ropy u nás využíváme kolem 30 ložisek, ze kterých jsme například minulý rok vytěžili kolem 125 tisíc tun ropy.

Čím vším se skupina MND zabývá?

Strategie skupiny MND je postavena na čtyřech základních pilířích. Prvním z nich je průzkum a těžba zemního plynu a ropy. Dále je to servisní činnost v rámci vrtání a opravných prací, kterou provozujeme i na dalších evropských trzích. Zaměřujeme se také na provozování podzemních zásobníků plynu, přičemž v tomto oboru jsme druhou největší společností u nás. A nakonec je to právě prodej plynu a elektřiny, jak domácnostem, tak na velkoobchodním trhu. V této oblasti meziročně výrazně rosteme, za loňský rok jsme měli obrat cca 10 miliard Kč.

Jak vypadal váš vstup na retailový trh s plynem? 

Na retailový trh jsme vstoupili v roce 2014 a začali s budováním našeho jména v oblasti prodeje plynu domácnostem. Za velmi krátkou dobu se nám díky férové nabídce podařilo vybudovat silné povědomí o naší značce mezi etablovanými hráči. Při vstupu na trh jsme si přitom stanovili jasná pravidla, kterými se napříč firmou všichni řídíme, a jak můžeme vidět, tak se nám to vyplácí. Mezi tato pravidla patří především férové chování vůči zákazníkovi, zákaz využívání podomního prodeje domácnostem, srozumitelné smluvní dokumenty a další.PR MND 600x338

A to je něco, co vás tedy dnes na trhu odlišuje?

Jsme největší těžební společnost v ČR, která dodává plyn přímo z těžby koncovým zákazníkům. Díky vlastní těžbě přitom dokážeme zákazníkům dodávat plyn dlouhodobě výhodně. Věříme, že naši zákazníci oceňují také naše smlouvy na dobu neurčitou, které mohou kdykoliv a bez skrytých sankcí vypovědět. Naší nabídce věříme natolik, že si naše zákazníky nemusíme smluvně uvazovat.

Jak přesvědčujete zákazníka, aby kupoval plyn u vás?

Jsme si plně vědomi toho, že energie nejsou pro každého tématem číslo jedna, které by chtěl řešit nějak často. Proto se snažíme být pro zákazníka ideálně partnerem na celý život. Zní to možná jako klišé nebo přinejlepším naivně, ale je to tak. Ceny hlídáme za zákazníky a průběžně je upravujeme tak, aby pro ně byly dlouhodobě výhodné a starost o hlídání cen na trhu mohli pustit jednou pro vždy z hlavy. Důkazem toho jsou naše pravidelná snižování cen dle vývoje na trhu. Dalším naším významným benefitem jsou smlouvy na dobu neurčitou, bez fíglů, skrytých sankcí či automatického prodlužování.

Orientace na zákazníka a rychlá expanze společnosti s sebou nezbytně nese také další specifické nároky, například potřebu kvalitního telekomunikačního zázemí.

Komunikační stránka věci je pro nás pochopitelně velmi důležitá. Nejde jen o naše koncové zákazníky, kterým chceme být nablízku a schopni pomoct a poradit, kdykoli je to potřeba. Ale samozřejmě se mezi sebou potřebují domlouvat i naši pracovníci, obvykle přímo v místech těžby, která jsou často velmi odlehlá a pokrytí signálem je zde zásadní. Ideální řešení jsme před více než třemi roky našli u Vodafonu. Jeho telekomunikační balík OneNet nám nabídl přesně to, co jsme potřebovali – širokou nabídku služeb za nízkou cenu.

Jaké služby od Vodafonu využíváte?

Využíváme komplexní řešení mobilních služeb, hlasovou síť, datové připojení, konektivitu. V minulosti jsme také spolupracovali na službě vzdálené správy a zabezpečení mobilních zařízení (MDM). Ceníme si především, abych tak řekl, VIP přístupu Vodafonu a dedikované podpory poskytovaných služeb, nehodláme proto v blízké budoucnosti nic měnit.

Vodafone nedávno vyhrál v nezávislém testu kvality sítě ve volání a mobilních datech v ČR a získal certifikát Best in Test od německé společnosti P3 communications GmbH. Je pro vás podobné uznání vašich dodavatelů důležité?

Certifikát je potvrzením očekávané kvality. Není pro nás ovšem tak zásadní jako osobní zkušenost a reálný stav věcí. Kvalita sítě je dnes standardem, který uživatel vyžaduje. Nenaplňuje-li síť tato očekávání, uživatel odchází ke konkurenci. Taková je dnes situace na trhu.

Text nevyjadřuje názor redakce