Zeptali jsme se p. Martina Hakra ze společnosti Blue & Green Catering Production, spol. s r.o., jak tento posun v oblasti Event marketingu vnímá.

Zaznamenali jste v průběhu tohoto roku nárůst v počtu eventů?

Tento nárůst jsme pocítili i my. Naši stálí zákazníci buď navýšili počet akcí pro tento a příští rok anebo uvolnili na konkrétní akci více finančních prostředků. Samozřejmě tento jev s sebou nese i vyšší nároky na eventovou agenturu. Eventy jsou pro firmy skvělou formou jak budovat vztahy ať už se zákazníky anebo se svými zaměstnanci. Upevňuje se jimi loajalita ke značce a firmě. Neustálé zlepšování vztahu s klienty a zaměstnanci je jedním z důležitých pilířů rozvoje společnosti. Investice do firemní a klientské akce je vždy investicí návratnou.

Ve Vašem názvu společnosti stále zůstává „catering“, ale jak víme, působíte hlavně jako eventová agentura.

V roce 1999, kdy jsem společnost založil, bylo pro mnohé firmy lákavé, mít od jednoho dodavatele zajištěné veškeré služby a to jak catering, tak i produkci akce. Postupně vstoupilo mnoho nových cateringových společností na trh, pro které byl a je doposud catering hlavním předmětem podnikání. Blue & Green jako produkční agentura měla velmi široké portfolio nabízených služeb a chtěli jsme nabízet stále stejnou kvalitu jak produkce, tak i cateringu. Rozhodli jsme proto ukončit naši cateringovou výrobu, nicméně několikaleté zkušenosti předáváme klientům dál ve formě poradenství.

Může se ve Vašem oboru hovořit o nějakých trendech?

Technické zázemí a využití nejmodernějších technologií v rámci akce je jakýmsi trendem, který podtrhne celkový dojem a zážitek z eventu. Zapojení interaktivních prvků do meetingů nebo hlasování pomocí mobilních aplikací je dnes již zcela běžné. Každá akce/event má svá specifika, daný prostor a účel svého konání, a proto i užití nejmodernějších technologií musí být voleno s rozumem.

Realizujete každoročně velké množství eventů, jsou ty velké v přípravě nějak komplikovanější?

Příprava jakékoliv akce potřebuje svůj čas a zkušený team. Někdy i velká akce nemusí být tak časově náročná na přípravu jako menší akce s mezinárodní účastí, kde musíte řešit kulturní zvyky, dietní požadavky atd. Důležitým prvkem v přípravě eventu je rozdělení rolí jednotlivých osob v teamu na straně agentury a klienta, jejich komunikace, odpovědnost za dílčí úkoly během samotné akce.
Event je namíchaný koktejl emocí; a pokud konečný zákazník pocítí výjimečnost okamžiku na konkrétním akci, pak i zadavatel akce může být spokojený a eventová agentura odvedla dobrou práci.

Text nevyjadřuje názor redakce