Výběr kancelářského nábytku určitě nikdy nepodceňujte. Při výběru dělají mnozí z vás chybu a tvrdí, že se jedná přece „jen“ o stůl, o židli nebo o skříň, ale opak je pravdou. V práci strávíte třetinu dne. Níže naleznete chyby a tipy, jak a kde správně vybrat kancelářský nábytek.


1. Nápadně levný produkt

LlidleV případě, že se jedná o velmi levný produkt, zvyšte pozornost. Taková lákavá nabídka může znamenat hodně problémů do budoucna.
U židle za 1 000 Kč nemůžete počítat s tím, že Vám bude dělat podporu a nebudou vás z ní bolet záda. Takový produkt je naprosto nevhodný pro celodenní sezení a může způsobovat zdravotní problémy. Správná kancelářská židle pro 8 hodinové sezení stojí alespoň 3 000 Kč.
U stolu se vám může stůl prohýbat, odlepovat hrana, může se jednoduše poškrábat nebo v nejhorším případě se může kymácet ze strany na stranu. Stůl o rozměrech 160 x 70 cm by měl stát minimálně 2 000 Kč.

 

2. Show room – ano nebo ne?

Pokud má některý z eshopů i showroom, pak je to samozřejmě výhoda, ale ne nutnost. Většina má showroom v blízkosti sídla nebo skladu. Největší chyba je kupovat od společností, které nemají DIČ a mají pouze IČ. Tyto společnosti mají velice nízký obrat a zpravidla nejsou schopny takového servisu, jako velká společnost. Navíc dnes jsou a zítra nemusí být (což samozřejmě nevylučuje, že se to nemůže stát i velké společnosti).


3. Rozměry nábytku

nabytekDejte si pozor na správné rozměry a nastavení nábytku. U kancelářských židlí by vás měla zajímat hlavně výška kancelářské židle od země. Židle musí mít nastavitelnou výšku sedu (mezi 40-60 cm). Pokud měříte 150 cm, pak pro vás je výška cca 40 cm. Pokud měříte 200 cm, pak potřebujete výšku minimálně 60 cm.
U stolů a skříní si dejte pozor na tloušťku desek. Základní desky by měli být minimálně 18 nebo 22 mm. Hygienická norma E1 by měla být samozřejmostí (E1 – znamená největší množství dřevotřísky a nejmenší množství pryskyřicových lepidel).

4. Záruka poskytovaná výrobcem

V případě, že výrobce svému produktu nedůvěřuje, pak musí dát všem zákazníkům záruku 2 roky. Je otázka proč tak krátkou. Doporučujeme nakupovat v obchodech, kde záruční doba činí a mnoho více. U nejkvalitnějších eshopů je záruční doba na kancelářský nábytek prodloužena i na 5 let. To je částečně i známka kvality, kdy daný prodejce naznačuje, že zboží by mělo být dostatečně kvalitní na to, aby jeho zboží vydrželo i delší dobu než jen 2 roky. Pak se rozhodně vyplatí si připlatit nějakou tu korunu navíc.

posledni

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. Kde nakupovat kancelářský nábytek?

Nakupujte pouze tam, kde vidíte, že se specializují na kancelářský nábytek a kancelářské židle. Existuje kancelářský nábytek a „kancelářský nábytek“. Specialisty s dobrým zákaznickým servisem a produktem poznáte tak, že mají různé certifikace. Např. mají zavedenou Heuréku (hodnocení nad 98 %), certifikací APEK, certifikací Sdružení ochrany spotřebitelů aj. Dívejte se, jestli eshop má vlastní sklad o velikosti alespoň 2 000 m2, jedině tak máte jistotu, že nábytek mají na vlastním skladu a myslí to opravdu vážně. Nekupujte nábytek v obchodech tam, kde jej mají jako doplňkový sortiment. Většinou nábytku nerozumí a prodávají nekvalitní a nepoužitelný nábytek.

Specialisty na kancelářský nábytek s 5 letou zárukou můžete nalézt zde.

Text nevyjadřuje názor redakce