Úspěšně rozjet podnikání není vůbec jednoduché. Chce to neotřelý nápad a prorazit na trhu, který je vysoce konkurenční a na první pohled už nenabízí žádné skulinky, natožpak díry, které by náš produkt či služba šikovně zaplnily. I to je zřejmě jeden z důvodů, proč jsou franšízy v Česku stále oblíbenější. Zavedená a fungující značka rozjezd podnikání značně ulehčí a také zvyšuje šanci na jeho úspěch.

Franšízy jsou pro mnoho lidí atraktivní, protože existuje spousta velkých značek, které celému světu ukázaly, že tento systém může perfektně fungovat. Nákup licence a záštita silného partnera ovšem automaticky úspěch nezaručí. Je potřeba, aby franšízant měl povědomí o konceptu společného fungování a dokázal plně vytěžit jeho výhody. Proto každý měsíc pořádáme MBI podnikatelský den ve Vídni, kde se nejen tyto informace účastníci dozvědí,“ říká Dušan Adamec, franšízový manažer MBI Marketingberatung International s.r.o.

MBI 011

 

 

 

 

 

 

 

 

S nákupem licence si totiž kupujeme i celý obchodní systém – přesně stanovený způsob, jak podnikat. Ten umožňuje rychlejší růst podnikání a menší míru rizika. Je nutné mu však porozumět. „MBI podnikatelský den mě seznámil s konceptem společnosti a zákonitostmi jeho fungování. Navíc nabízí příležitost setkat se s majiteli poboček z několika evropských zemí. Možnost porozumět franšízovému systému takto detailně je naprosto klíčová. To, do jaké míry se majitel ztotožní s vizí a způsobem fungování celé společnosti, totiž úspěchu franšízy výrazně napomůže,“ uzavírá Daniel Ilek, účastník konference MBI podnikatelský den.

 

Text nevyjadřuje názor redakce