Úspěšně rozjet podnikání není vůbec jednoduché. Chce to neotřelý nápad a prorazit na trhu, který je vysoce konkurenční a na první pohled už nenabízí žádné skulinky, natožpak díry, které by náš produkt či služba šikovně zaplnily. I to je zřejmě jeden z důvodů, proč jsou franšízy v Česku stále oblíbenější. Zavedená a fungující značka rozjezd podnikání značně ulehčí a také zvyšuje šanci na jeho úspěch.
„Franšízy jsou pro mnoho lidí atraktivní, protože existuje spousta velkých značek, které celému světu ukázaly, že tento systém může perfektně fungovat. Nákup licence a záštita silného partnera ovšem automaticky úspěch nezaručí. Je potřeba, aby franšízant měl povědomí o konceptu společného fungování a dokázal plně vytěžit jeho výhody. Proto každý měsíc pořádáme MBI podnikatelský den ve Vídni, kde se nejen tyto informace účastníci dozvědí,“ říká Dušan Adamec, franšízový manažer MBI Marketingberatung International s.r.o.
S nákupem licence si totiž kupujeme i celý obchodní systém – přesně stanovený způsob, jak podnikat. Ten umožňuje rychlejší růst podnikání a menší míru rizika. Je nutné mu však porozumět. „MBI podnikatelský den mě seznámil s konceptem společnosti a zákonitostmi jeho fungování. Navíc nabízí příležitost setkat se s majiteli poboček z několika evropských zemí. Možnost porozumět franšízovému systému takto detailně je naprosto klíčová. To, do jaké míry se majitel ztotožní s vizí a způsobem fungování celé společnosti, totiž úspěchu franšízy výrazně napomůže,“ uzavírá Daniel Ilek, účastník konference MBI podnikatelský den.