Reprezentativní průzkum Linky pomoci řidičům 1224 na vzorku tisícovky respondentů ukázal, že pro dvě třetiny dotázaných je dopravní nehoda stresujícím zážitkem. V případě výskytu zranění je jich ve stresu až 95 %.

Ve stresové situaci si řidiči jen těžko vybavují telefonní číslo na asistenční společnost své pojišťovny, která jim může poskytnout pomoc. Navíc polovina dotázaných vůbec neví, že má k dispozici asistenční služby ke svému povinnému ručení nebo havarijnímu pojištění. A ti, kdo to tuší, často nevědí, na co vlastně mají nárok.

Jedno číslo 1224 pro všechny motoristy

Aby motoristům ulehčily zvládnutí stresové situace při dopravní nehodě, zřídily pojišťovny Linku pomoci řidičům 1224. Mohou volat na jednotné číslo 1224, ať mají povinné ručení u kterékoli pojišťovny. Protože linka je v provozu 12 měsíců v roce 24 hodin denně, číslo 1224 se dobře pamatuje a vybaví se i ve vypjaté situaci.

Motorista v případě nehody zavolá na 1224. V průměru do 6 vteřin se ozve operátor. Zeptá se na pojišťovnu, u které má volající auto pojištěno. Pokud si volající právě nemůže vzpomenout, stačí, když nahlásí SPZ nepojízdného vozidla. Operátor si pojišťovnu zjistí a spojí řidiče s se smluvní asistenční společností příslušné pojišťovny. Zde už se motorista s operátorem domluví, jakou službu potřebuje.

Služba v ceně pojištění

Linka pomoci řidičům 1224 chrání motoristy před tzv. lovci nehod, kteří vnucují vystresovaným účastníkům nehod své většinou předražené služby, které pak pojišťovna nemůže proplatit. Zbytečně jim tak tahají peníze z kapes za něco, co už mají zaplaceno v rámci svého povinného ručení nebo havarijního pojištění.

Linka pomoci řidičům 1224 funguje na celém území ČR. Za její využití se nic neplatí, jen hovor je zpoplatněn dle ceníku poskytovatele telefonních služeb volajícího (obvykle částkou 3,50–5 Kč za minutu). Ale pozor! Linka pomoci řidičům 1224 nezajišťuje spojení ze zahraničí, neslouží k hlášení pojistných událostí ani k podávání informací o pojištění.

Text nevyjadřuje názor redakce