Přinést lidem radost z kvalitní kávy. Jednoduchá myšlenka, na které postavil své podnikání Tomáš Růžička z Českých Budějovic. Souhra náhod a šťastných setkání, ale i spousta práce ho před pěti lety dovedly k otevření vlastní pražírny kávy Coffee Berry. Člověk, který dlouhá léta kávu ze zdravotních důvodů odmítal, se sám stal jejím propagátorem. Svůj úspěch postavil na dvou základních kamenech – rodině a kvalitě. „Lidé se vrací ke zdravému životnímu stylu a touží po duševní pohodě. A k tomu patří i kvalitní káva, kterou zákazníkům přinášíme,“ vysvětluje.

Teď se snaží pro své zákazníky udělat ještě víc. Díky projektu ČSOB „Hledá se obchod“ našel jedinečnou šanci pro rozvoj své malé firmy. Držel se přitom původní myšlenky – přiblížit dobrou kávu co největšímu počtu lidí. Před několika měsíci se mu jeho přání vyplnilo a otevřel v centru Českých Budějovic novou prodejnu čerstvé pražené kávy.

„Chybělo nám místo, kde by si lidé mohli v klidu a v příjemném prostředí kávu vybrat a ochutnat,“ popisuje. „Hlavní otázkou bylo, jestli seženeme optimální prostory a vybavení za rozumnou cenu. Rostoucí zájem zákazníků nás ale přesvědčil, že do toho máme jít naplno,“ říká pan Růžička.

„Každé zrno u nás projde zrakem zkušeného pražiče. Baví mě lidi přesvědčovat, že investice do čerstvé a kvalitní kávy se jim vyplatí – kvůli úžasnému požitku i zdraví. A právě to je smyslem mého podnikání, dělat něco, co může být pro někoho prospěšné,“ zamýšlí se.

Na podnikání si váží především pocitu svobody. V rodinném podniku sází pan Růžička zejména na harmonii a dobré mezilidské vztahy. Nyní před sebou mají Růžičkovi další cíl – chtějí naplno dělat to, co bylo doposud pouze jejich koníčkem.

Text nevyjadřuje názor redakce