Podle Centra dopravního výzkumu v letech 2010 – 2011 však bylo dosaženo pouze 3% průměrného snížení počtu usmrcených. Pokud si porovnáme jednotlivé země EU dle počtu usmrcených vztaženému k počtu ujetých kilometrů, Česká republika zaujímá čtvrté místo od konce. Riziko usmrcení je zde přibližně čtyřikrát vyšší než ve Švédsku či Velké Británii.

Přesto se v České republice dlouhodobě daří snižovat počet nehod na silnicích. Za léta v období 2005-2010 se počet nehodových událostí redukoval o 22 procent. Nejbezpečnější jsou pro motoristy dálnice, nejvíce nehod se stane mimo obce na silnicích nižších tříd. Klesá i počet nehod pod vlivem alkoholu – ve sledovaném období o 28 procent.

V loňském roce Policie ČR musela šetřit 75 137 dopravních nehod, při kterých zahynulo celkem 707 osob. Oproti roku 2010 tak zahynulo o 46 osob méně. Důvodem snižování počtu obětí je lepší úroveň zdravotnické péče, vyšší podíl moderních vozidel, která jsou vybavena aktivními bezpečnostními prvky, a v neposlední řadě také legislativní změny a dopravně bezpečnostní kampaně a opatření.

Velký přínos pro snižování úmrtí na silnicích má samozřejmě také moderní a rychlá komunikace. Často jen velmi rychlá reakce v krizové situaci může zachránit život. Pokud se nehoda stane ve dne a na frekventované silnici, jistě se pomoci posádka vozu dočká velmi rychle od okolních řidičů, kteří přivolají záchranáře. Co když však k nehodě dojde uprostřed noci na opuštěné vedlejší silnici? Máte samozřejmě svůj mobilní telefon a zpravidla si řidič sám dokáže přivolat pomoc. Ale co když je zaklíněn ve voze, ztratil vědomí nebo na mobilní telefon nedosáhne? Pak zbývá jen doufat, že si nehody někdo přece jen všimne a pomůže. Ale čas běží…

Dnes už lze díky vyspělé technologii ve voze využít automatického bezpečnostního systému, který nehodu sám ohlásí. Ten automaticky předává díky palubní jednotce s nárazovým čidlem asistenční centrále informaci o nehodě, a ta aktivně řeší nouzovou situaci okamžitě. Operátoři řidiči ihned zavolají, jak je na tom a zda potřebuje pomoc. Pokud se kontakt nezdaří, například kvůli těžkému zranění nebo bezvědomí motoristy, posílají na přesně lokalizované místo obratem záchranu.

Právě na takové případy myslí nová asistence k autopojištění UNIQA SafeLine, která klade velký důraz na bezpečnost. Představuje skutečnou revoluci v asistenčním servisu. Díky satelitnímu spojení hlídá posádku vozidla i vozidlo samotné 24 hodin denně po celé Evropě. A umí i mnohem více!

Více informací o novém autopojištění UNIQA SafeLine najdete na www.uniqa.cz.

 

Text nevyjadřuje názor redakce