Široká maska nese logo s dvojitými šípy navozující dojem luxusní limuzíny, stihnete-li ho zahlédnout z boku, pak kolem vás propluje žralok. Z profilu totiž vystupuje linie ve tvaru obrácené žraločí ploutve… a k tomu ještě žábry, resp. aerodynamické nasávací otvory.
C4 AIRCROSS, to je symbióza stylu a výkonnosti. Přední denní světlomety s LED diodami, vertikálně zabudovanými do aerodynamických nasávacích otvorů, propůjčují vozu typický světelný podpis rozpoznatelný ve dne i v noci. Do zpětných zrcátek jsou zabudovány blikače směrových světel, zadní světla jsou opatřena světelnými lištami a do chromované lišty na zádi je zabudovaná kamera pro snadné couvání.
Díky zabudovanému systému řízení poslední generace skýtá optimální jízdní stabilitu. Velmi rychle reagující technologie zohledňuje styl řízení řidiče, stav silnice a rychlost vozu a umožňuje jet neustále s nejlepším rozložením točivého momentu mezi přední a zadní kola. O ten se starají hned tři druhy pohonů, které jsou na libovůli řidiče: režim pohonu 4x4 (4WD) automaticky rozděluje točivý moment mezi přední a zadní nápravu, režim „LOCK“ poskytuje maximální trakci v náročných podmínkách a režim pohonu na 2 kola (2WD) minimalizuje spotřebu paliva.
Motor HDi 115 spojený s mechanickou šestistupňovou převodovkou se nabízí ve verzi s pohonem na dvě kola a emisemi pouhých 119 g COâ‚‚/km, ve verzi s pohonem všech čtyř kol s emisemi 129 COâ‚‚/km. K dispozici je i výkonnější diesel HDi 150. Tento motor 1,8 je jediným dieselem na trhu s distribučním systémem proměnlivého časování ventilů, což přináší komfort z hlediska vibrací, nízké úrovně emisí, pružnosti a výkonů na úrovni motorů s vyšším obsahem. Zkrátka nevyjdou ani milovníci benzínových verzí díky motoru 1.6i 115 s mechanickou pětistupňovou převodovkou.
Jedno ale mají všechny motory společné – maximální šetrnost k životnímu prostředí díky technologiím snižujícím emise COâ‚‚, zejména Stop&Start systému a řízenému alternátoru umožňujícímu rekuperaci energie při brzdění či při snížení rychlosti vozu.
Díky délce 434 cm, šířce 180 cm a výšce 163 cm, resp. průměru otáčení (pouhých 10,6 m) se může vůz bez problémů pohybovat v městském prostředí. Navíc potěší vnitřním prostorem na úrovni sedanu vyššího segmentu. S pěti místy disponuje objemem zavazadlového prostoru 442 litrů. Praktičnost podtrhuje zadní lavice vybavená otvorem pro přepravu dlouhého nákladu a dělitelností v poměru 2/3 - 1/3. Snadno se skládá, čímž se uvolní prostor s rovnou podlahou pro zavazadla.
Podvozek byl nastaven pro optimální rovnováhu mezi přilnavostí k vozovce a jízdním pohodlím, což jsou hodnoty vyznávané značkou Citroën. Mezi ně připočítejte ve standardu i ESP, ABS, asistenta pro rozjezd do svahu (Hill Assist) a pohon na 4 kola s elektronickým ovládáním.
Řidiči, ale také řidičky vítají vyvýšená sedadla zaručující volný výhled a bezpečný přehled o situaci nejen na silnici. To je i dílo velké panoramatické prosklené střechy s ochranou před UV zářením a s elektricky zatahovací roletou. V noci oživuje panoramatickou střechu LED osvětlení.
Ke komfortu řízení a snadnému používání přispívají i samočinné rozsvěcování světel, automatické spouštění stěračů, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou, velké množství odkládacích přihrádek, stejně jako hi-fi zařízení Rockford Fosgate s výkonem 710 W. Do výbavy patří navigační systémem GPS s dotykovým sedmipalcovým displejem a harddiskem, na kterém je 10 GB vyhrazeno pro uložení hudby. Navigační systém je spojen s barevnou kamerou pro snadné couvání, hands free odemykáním a startováním, a také s hands free sadou s Bluetooth pro telefonování i s hlasovým ovládáním. To vše startuje na ceně od 439 000 Kč.
Vítejte na palubě. Ať jste ve městě v obleku či kostýmku, nebo v „maskáčích“ v terénu.

 

Text nevyjadřuje názor redakce